• Pumpalicious

Har ditt barn (0-5år) åkt bil UTAN bilstol någon gång?

Såg i en annan tråd att en tjej låtit sin 2,5åring åka utan bilstol. Fick mig att undra hur många andra som gör/gjort så.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ditt barn (0-5år) åkt bil UTAN bilstol någon gång?
  • cicci85
    SaramedM skrev 2010-10-05 12:36:31 följande:
    du är ironisk va?
    jajamen Men jag tycker det vore bra om sjukhusen har såna så man kan hyra vid behov, tills bebben kan sitta i vanligt babyskydd!
  • augustisten
    cicci85 skrev 2010-10-05 12:40:58 följande:
    jajamen Men jag tycker det vore bra om sjukhusen har såna så man kan hyra vid behov, tills bebben kan sitta i vanligt babyskydd!
    Det hade varit bra - eller ännu hellre till låns eftersom det är sjuktransporter (i detta fall med taxi) som gäller.

Vi hade en sjuksjöterska med och bebis och slangar i en plastbytta med elfilt i eftersom han inte kunde hålla värmen. När man får barn prematurt och på dag tre knappt har fått hålla i ungen själv än så känns det inte precis som att man bestämmer över vad som sker. Sjukhuset transporterar och ordnar och själv hänger man med på nåder. Jag hade tur som ens fick åka i samma bil som bebisen mellan sjukhusen, det är inte självklart.
  • alvaereva

HÅLL I ER NU! Såhär har vi åkt bil. På ett lastbilsflak.

Baktill fälldes en grej upp så att det inte var helt öppet baktill. men inga bälten och ingen bilbarnstol. Vet inte om jag skulle våga åka såhär idag faktiskt. Men då när det inte fanns andra alternativ för att ta sig runt så fick det bli på det viset.

• Lekia

Både 1 åringen o treåringen åkte även mc-tuctuc i Thailand. Så hemska är vi

• alvaereva
    Lekia skrev 2010-10-05 13:34:36 följande:
    Både 1 åringen o treåringen åkte även mc-tuctuc i Thailand. Så hemska är vi
    Då är vi inte ensamna iallafall. Phu.
  • 071001

Ja, det har hon, utomlands och även en kort sträcka på landet i farfars bil.

• Zuzanne

Ja, två gånger. Min mamma hade dött, vi var på sjukhuset och vi hade med vagnen. Min syster tyckte inte att vi skulle behöva gå hem så hon körde och jag hade barnet i knät.

Andra gången var på julafton, vi fick skjuts till stationen.

Båda färderna var på ca 10 min, föraren körde försiktigt.

Var väldigt nojig båda gångerna, undviker det helst.

• Kina79

Ja, flera gånger. Men aldrig i Sverige. Dock i Thailand på semestrar o här i Kina där vi bor. Flyttade hit när minsta var 16 månader, de gånger vi åkt bil eller taxi så är det utan bilstol. I de flesta fall tom utan bälte.

• fluu

Nej, aldrig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • daimstrut

En gång, vi skulle ta taxi till ett flyplatshotell (fanns inget hotell på själva flygplatsen). Det var mitt i natten svensk tid så att hyra bil hade varit en större risk med nån av oss som chaufför. Vi hyrde dagen efter sen. Taxituren varade fem läskiga minuter. Som tur var gick det bra. Tillbaka till för att hyra bilen flygplatsen åkte vi en slags minibuss, även då utan bilstolar.

• BeanBag

Nej det hände aldrig på ca 10 år. Nu kan 11 åringen sitta utan kudde i vissa bilar så nu händer det ibland beroende på vilken bil vi åker. Men de mindre barnen sitter alltid fastspända i rätt sorts stol.

Svar på tråden Har ditt barn (0-5år) åkt bil UTAN bilstol någon gång?