Har ditt barn (0-5år) åkt bil UTAN bilstol någon gång?
Såg i en annan tråd att en tjej låtit sin 2,5åring åka utan bilstol. Fick mig att undra hur många andra som gör/gjort så.
Såg i en annan tråd att en tjej låtit sin 2,5åring åka utan bilstol. Fick mig att undra hur många andra som gör/gjort så.
HÅLL I ER NU! Såhär har vi åkt bil. På ett lastbilsflak.
Baktill fälldes en grej upp så att det inte var helt öppet baktill. men inga bälten och ingen bilbarnstol. Vet inte om jag skulle våga åka såhär idag faktiskt. Men då när det inte fanns andra alternativ för att ta sig runt så fick det bli på det viset.
Många gånger. Korta sträckor på småvägar.
Både 1 åringen o treåringen åkte även mc-tuctuc i Thailand. Så hemska är vi
Ja, det har hon, utomlands och även en kort sträcka på landet i farfars bil.
Mariohn presenterar sig på sin blogg som missbrukare.
Ja, två gånger. Min mamma hade dött, vi var på sjukhuset och vi hade med vagnen. Min syster tyckte inte att vi skulle behöva gå hem så hon körde och jag hade barnet i knät.
Andra gången var på julafton, vi fick skjuts till stationen.
Båda färderna var på ca 10 min, föraren körde försiktigt.
Var väldigt nojig båda gångerna, undviker det helst.
Ja, flera gånger. Men aldrig i Sverige. Dock i Thailand på semestrar o här i Kina där vi bor. Flyttade hit när minsta var 16 månader, de gånger vi åkt bil eller taxi så är det utan bilstol. I de flesta fall tom utan bälte.
Har aldrig hänt, har fyra barn.
Nej, aldrig.
vid ett par tillfällen, kortare sträckor ute på landet.
Nej det har aldrig hänt.
En gång, vi skulle ta taxi till ett flyplatshotell (fanns inget hotell på själva flygplatsen). Det var mitt i natten svensk tid så att hyra bil hade varit en större risk med nån av oss som chaufför. Vi hyrde dagen efter sen. Taxituren varade fem läskiga minuter. Som tur var gick det bra. Tillbaka till för att hyra bilen flygplatsen åkte vi en slags minibuss, även då utan bilstolar.
Nej det hände aldrig på ca 10 år. Nu kan 11 åringen sitta utan kudde i vissa bilar så nu händer det ibland beroende på vilken bil vi åker. Men de mindre barnen sitter alltid fastspända i rätt sorts stol.
Absolut, det har hänt vid några tillfällen.