VirrigaVerna skrev 2010-07-31 12:33:25 följande:
"Glöm mig inte jag är så rädd för att dö" är Sakineh Mohammadi Asthinis hälsning till oss alla!
Sakineh väntar just nu på att den dödsdom som finns emot henne ska verkställas och det kan ske när som helst.
Hennes brott?
Hon erkände otrohet efter 99 piskrapp och ska därför stenas till döds.
Det är ren barbari att kvinnor stenas till döds år 2010 och alla borde reagera.
Hennes advokat har fått fly landet och i ett försök att få honom att återvända har man istället fängslat hans fru.
Vad anser ni om denna form av dödsstraff?
www.aftonbladet.se/nyheter/article7551143.abJag tycker det är helt sjukt! jag har bett mycket för Sakineh, tycker jättesynd om henne.
Tror inte ens att hon varit otrogen! folk ( inte allt för sällan kvinnor)kan bli stenade för bara anklagelsen till att ha gjort något i vissa muslimska länder, som i Saudi Arabien.
Jag har läst en starkt gripande bok, där en kvinna från Saudi Arabien berättade om en 12 åring som blivit våldtagen och gravid, som bara fick komma till ett sjukhus för att föda sitt barn.
Sedan skulle 12 åriga flickan stenas för att hon anklagades för att ha haft sex utanför äkenskapet.
Ingen trodde på henne då hon berättat att hon blev våldtagen, då männen som våldtog henne ljög ihop en egen historia.
Blev skitarg.