• VirrigaVerna

"Glöm mig inte jag är så rädd för att dö"

"Glöm mig inte jag är så rädd för att dö" är Sakineh Mohammadi Asthinis hälsning till oss alla!

Sakineh väntar just nu på att den dödsdom som finns emot henne ska verkställas och det kan ske när som helst.
    Hennes brott?
    Hon erkände otrohet efter 99 piskrapp och ska därför stenas till döds.

Det är ren barbari att kvinnor stenas till döds år 2010 och alla borde reagera.

Hennes advokat har fått fly landet och i ett försök att få honom att återvända har man istället fängslat hans fru.

Vad anser ni om denna form av dödsstraff?

www.aftonbladet.se/nyheter/article7551143.ab
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Svar på tråden "Glöm mig inte jag är så rädd för att dö"
  • Lillsnufflan
    Lillsnufflan skrev 2010-08-03 00:51:41 följande:
    Ja, visst är det lite märkligt. Jag känner många muslimer irl och ingen av de försvarar sharia-lagar. Men här på fl är situationen den omvända. Här finns knappt en muslim som INTE gör det. Jag tycker lite synd om alla "vanliga" svenska muslimer som drabbas av att folk hänger på fl och får ännu värre fördommar än de redan har.
    Och de få normala muslimer som finns här på fl får skäll från två håll. Dels från islamofoberna som skäller på dem för islam per definition är en ond religion och dels från de mer fundametalisktiska muslimerna som kallar alla som inte lever som dem för fuskmuslimer. *suck*
  • JTA
    Ja, visst är det lite märkligt. Jag känner många muslimer irl och ingen av de försvarar sharia-lagar.
    Sharia-lagarna är ju komna direkt ur koranen, guds bokstavliga ord, och traditionerna om vad Muhammed sagt och gjort, vilka de allra flesta sunnimuslimer betraktar som sanna. Hur förklarar dina muslimska bekanta att en hel del av påbuden som står i koranen och traditionerna inte skall gälla?
  • Lillsnufflan
    JTA skrev 2010-08-03 10:06:39 följande:
    Sharia-lagarna är ju komna direkt ur koranen, guds bokstavliga ord, och traditionerna om vad Muhammed sagt och gjort, vilka de allra flesta sunnimuslimer betraktar som sanna. Hur förklarar dina muslimska bekanta att en hel del av påbuden som står i koranen och traditionerna inte skall gälla?
    Jag brukar av princip svara på alla frågor jag får direkt. Men i denna tråd känns detta lite OT och jag har svarat på denna fråga i en rad andra trådar, bla. denna, där jag ser att du också varit inne nu.
    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m53456566.html
    Om du bläddrar bakåt kan du hitta både mitt och andras svar i frågan. Hela tråden handlar ju om just det.
  • JTA
    Lillsnufflan skrev 2010-08-03 10:22:46 följande:
    Jag brukar av princip svara på alla frågor jag får direkt. Men i denna tråd känns detta lite OT och jag har svarat på denna fråga i en rad andra trådar, bla. denna, där jag ser att du också varit inne nu.
    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m53456566.html
    Om du bläddrar bakåt kan du hitta både mitt och andras svar i frågan. Hela tråden handlar ju om just det.
    Den tråden är på 79 sidor, jag har försökt men inte hittat dig där. Om du ger mig sidnumret för ett av dina inlägg kan jag leta vidare själv.
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    Ja, visst är det lite märkligt. Jag känner många muslimer irl och ingen av de försvarar sharia-lagar. Men här på fl är situationen den omvända. Här finns knappt en muslim som INTE gör det. Jag tycker lite synd om alla "vanliga" svenska muslimer som drabbas av att folk hänger på fl och får ännu värre fördommar än de redan har.
    Tror det mest är hysteriska konvertiter av falukorvsvenskaste ursprung som gör allt för att försäkra sig en plats i paradiset brevid sina män.
  • Sublime
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-08-03 13:41:58 följande:
    Tror det mest är hysteriska konvertiter av falukorvsvenskaste ursprung som gör allt för att försäkra sig en plats i paradiset brevid sina män.
    ingen normalt funtad människa kan förespråka sharialagarna 
  • MammaG
    VirrigaVerna skrev 2010-07-31 12:33:25 följande:
    "Glöm mig inte jag är så rädd för att dö" är Sakineh Mohammadi Asthinis hälsning till oss alla!

Sakineh väntar just nu på att den dödsdom som finns emot henne ska verkställas och det kan ske när som helst.
    Hennes brott?

Hennes advokat har fått fly landet och i ett försök att få honom att återvända har man istället fängslat hans fru.

Dödstraff är enligt mig aldrig acceptabelt. Spelar ingen roll vilken metod som används,  var det förekommer och vad brottet/svepskälet är. Dödsstraff, oavsett om det är i Iran, USA eller någon annanstans, ska alltid fördömas, ovillkorligen.
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    a75nnna skrev 2010-08-03 14:10:45 följande:
    ingen normalt funtad människa kan förespråka sharialagarna 
    Nej verkligen inte!
  • MalinEddie
    Jag tycker lite synd om alla "vanliga" svenska muslimer som drabbas av att folk hänger på fl och får ännu värre fördommar än de redan har.
    Ja, det är jättetråkigt.
  • MalinEddie
    Jag upplever det också så på fl. Det är sällan fundamenalisterna här är födda muslimer.
  • solens
    Det finns en film som heter Stoning av Soraya.
    Det finns en hel del information på nätet,och bla på yotube.

Om nån vill se och protestera mot stening,och Iransk regim, så jag tror Aftonblandet har samlat namn.
    men man kan kontakta andra mass media även tv och utrikesdepartementet.

Allt går det.
  • KristenTjej84
    VirrigaVerna skrev 2010-07-31 12:33:25 följande:

Hennes brott?

Jag tycker det är helt sjukt! jag har bett mycket för Sakineh, tycker jättesynd om henne.
    Tror inte ens att hon varit otrogen!  folk ( inte allt  för sällan kvinnor)kan bli stenade för bara anklagelsen till att ha gjort något i vissa muslimska länder, som i Saudi Arabien.
    Jag har läst en starkt gripande bok, där en kvinna från Saudi Arabien berättade om en 12 åring som blivit våldtagen och gravid, som bara fick komma till ett sjukhus för att föda sitt barn.
    Sedan skulle 12 åriga flickan stenas för att hon anklagades för att ha haft sex utanför äkenskapet.
    Ingen trodde på henne då hon berättat att hon blev våldtagen, då männen som våldtog henne ljög ihop en egen historia.
    Blev skitarg.

• Afrodisiac
    Japp och jag håller på och argumenterar med en just nu. 

Fast det spelar nog ingen roll för dig för du är ju avreggad  
Svar på tråden "Glöm mig inte jag är så rädd för att dö"