Slarvar era tonråing med tanborstningen?
Hejsan
Min mans tonåriga dotter slarvar så hemskt mycket med tanborsningen. För att vara så ung som hon är så har hon gula tänder. Hon har alltid varit lite svår med tanborstningen. Använder barntandkräm, den mildaste sorten och använder den mjukaste tanborsten som finns. När hon var mindre innan tolv, så blev det bråk jämt när det skulle borstas tänderna. Hon hatade det. Tycker inte om smaken och tycker inte om att ha tandborsten i munnen, fick kväningskänslor. Nu förtiden borstar hon ju tänderna själv, min sambo har helt släppt det och hon får ta ansvare själv men lite koll har vi ju. Hon slarvar väldigt ofta med tanborstningen, borstar inte på morgon flera dagar i raken, missar någon dag helt osv, eller missar kväll. Ja när vi väl ser henne borsta tänderna, borstar hon jättefort, hinner väl gå ca 30 sek sedan är hon klar. Och hon borstar bara det som syns. Lite på framtänderna och på tänderna i mitten. Nu ertappade min sambo henne med att hon bara hade dragit på tandrkäm med fingret(hon hade glömt tanborsten hos en kompis) vi letade efter en reserv med då blev det livat. Hon ville inte, tyckte inte det behövdes, det blev ju bra bara genom att dra på lite tandkräm. Också blev det bråk och sedan sambo som för ja x antal gånger försöker igen förklara henne vikten av att borsta tänderna, men hon bryr sig bara inte. Skiter i det fullständigt, men bryr sig och kommenterar så på andras tänder men skiter i sina egna!
Hur vanligt är detta? och vad kan man göra åt det?