• tezz840

kissar o bajsar på potten hemma, sen då?

Vi har hållt på lite grann med pottträning hemma nu under 2-3 veckor och det går någorlunda bra. Han springer omkring naken..
    Det har hänt mycket olyckor, men nu dom senaste dagarna så har han kissat i pottan och idag även bajsat..
    Men när vi går ut så sätter jag på honom blöja och om vi ska åka bil längre sträckor..
    Men när kan man ha på honom kläder och börja gå ut utan blöja? Nu har vi ju bara 1 vecka kvar på semestern så det hade ju varit skönt om det hade gått tills han börjar dagis igen..
    Hur gör man efter att han lärt sig den första biten? Och ska jag ha några speciella nattblöjor? När man känner på blöjan på natten så är det inte alls mycket om än något..

• Svar på tråden kissar o bajsar på potten hemma, sen då?
  • Pink Muffin

Prova ha kläder på hemma och se om det ff funkar med kiss och bajs i pottan. Min 2-åring är jätteduktig och kissar och bajsar i pottan om han får vara naken, men så fort han får på sig ett par kalsonger kissar och bajsar han i dom... Funkar det med pottan trots kläder på är det bara att testa och låta honom vara utan när ni går ut! Ta med extrakläder bara! Lycka till!

Man ska aldrig säga aldrig...
  • Pink Muffin

På natten kan du ju testa att låta hnm vara utan. MIn äldsta blev aldrig torr på natten så länge hon hade den på sig. När hon varit utan blöja länge dagtid provade jag att ta bort blöjan och det funkade trots att den var dyngsur när haft den på... Hon blev torr dagtid vid 2 1/2, men först vid 4 1/2 nattetid!

Man ska aldrig säga aldrig...
  • Anne69

Vädret har ju varit perfekt! Men visst, snart är det dax för hösten och de vanliga gängorna.... jag föreslår att ni tar på lite enklare kläder. Underbyxor och tunna byxor över som han själv kan dra på o ta av. Det är ju en av de stora fördelarna - de lär sig klä på sig när de pottränar! Och sen är det bara att fortsätta. Vi har kört i en månad nu o hon går själv och sätter sig på pottan o kissar o har blivit en hejare på att ta av o på brallorna. Men vi har bara haft mjukisbyxor......

• Anne69

Och vi har inga speciella nattblöjor utan de vanliga. De är oftast torra.....men vi experimenterar med en sak i taget.

Svar på tråden kissar o bajsar på potten hemma, sen då?