• Anonym

Ni som rökte när bi var gravida. Blev det någon uppenbar skada på barnet?

Ni som rökte när bi var gravida. Blev det någon uppenbar skada på barnet?
    astma, låg födselvikt, gom spalt  you name it?

• Svar på tråden Ni som rökte när bi var gravida. Blev det någon uppenbar skada på barnet?
  • Anonym (Ej rökare)

Mamma rökte med min bror och rökte inte med mig.

Min bror föddes tidigt, vägde 1,5 kg och dog nästan. Han har allergier, klarade inte gymnasiet, har skulder och röker själv.

Jag föddes fullt frisk. Vägde 3 kg. Har en masterexamen, bra jobb, god ekonomi och inget nikotinberoende.

Vi är helsyskon med bara ett år mellan oss.

• Anonym (Darlan)
    Anonym (Nikotinist) skrev 2015-06-24 07:40:08 följande:

Jag besvarade trådstarten, "Ni som rökte när ni väntade barn, blev det någon UPPENBAR skada på barnet"

Skrev också att jag inte försvarar rökning!

Påstår inte heller att allt som skrivits om skador är fel. Tog med exemplet om Downs enbart för att jag tyckte det var, som jag skrev, absurt. Att hålla på att skuldbelägga föräldrar till barn med kromosomfel, tycker jag nämligen är helt förkastligt.

Att du väljer att angripa just mitt inlägg, som du tydligen inte alls förstått, visar hur selektiv DU är.

Att skuldbelägga föräldrar för kromosonfel på ett forum är förkastligt men inte att röka som gravid.

Dom flesta fattar väl att barn inte får DS av att mamman rökte, så tycker att det är lustigt att reagera så starkt över det och inte över barn som får livslånga sjukdomar. Är det förkastligt att skuldbelägga föräldrar som gett sina barn astma?

Jag valde ditt inlägg för att det var ett typexempel på hur man väljer vad man vill se.

Föräldrars rätt och barnens lott.
  • Ggunxg

Jag rökte en joint per dag med sonen. Hade en perfekt graviditet, bebis kom 12 dagar över tiden och skulle nog inte kommit ut självmant så jag fick bli igångsatt. Bäbis frisk och nästan 5 kg. Moderkakan såg frisk ut oxo. Enda problemet jag hade var jävla svamp. Sambon röker tyvärr i huset ff för hans ursäkt är väl att hans 2 vuxna barn är helfriska och ingen astma har dom när han rökte i samma rum som dom.

Så han röker pga det. Min styvbrors dotter rökte inte och hon fick en son med njur problem och låg födelse vikt. Min syster rökte inte heller och röker heller inte inomhus men hennes son har astma och öron problem.

Jag röker på varje dag, men jag tar hand om sonen hela tiden, har inga problem och ta hand om honom öht vi är ute och går varje dag, jag matar honom, håller han ren och mätt och lek varje dag! Alla säger att han är så himla glad jämt.

• Anonym (??)
    Ggunxg skrev 2015-06-24 10:53:56 följande:

Jag rökte en joint per dag med sonen. Hade en perfekt graviditet, bebis kom 12 dagar över tiden och skulle nog inte kommit ut självmant så jag fick bli igångsatt. Bäbis frisk och nästan 5 kg. Moderkakan såg frisk ut oxo. Enda problemet jag hade var jävla svamp. Sambon röker tyvärr i huset ff för hans ursäkt är väl att hans 2 vuxna barn är helfriska och ingen astma har dom när han rökte i samma rum som dom.

Så han röker pga det. Min styvbrors dotter rökte inte och hon fick en son med njur problem och låg födelse vikt. Min syster rökte inte heller och röker heller inte inomhus men hennes son har astma och öron problem.

Jag röker på varje dag, men jag tar hand om sonen hela tiden, har inga problem och ta hand om honom öht vi är ute och går varje dag, jag matar honom, håller han ren och mätt och lek varje dag! Alla säger att han är så himla glad jämt.

Mjo, men nu är tobak bevisat skadligt för både foster och annat levande medan cannabis är inte det.

Lite tunt jämförelse där.
    Konsumera du ditt cannabis, blanda inte ut det med tobak.

• Anonym (k)
    Ggunxg skrev 2015-06-24 10:53:56 följande:

Jag blev påkörd av en bil när jag cyklade och fick inte ens en skråma. Ingen hjälm hade jag heller.

Ditt resonemang är exakt likadant, kanske är det cannabisen som talar. Det är ju välkänt att man inte blir smart av det.
  • Anonym (Nikotinist)
    Anonym (Darlan) skrev 2015-06-24 10:34:46 följande:
    Att skuldbelägga föräldrar för kromosonfel på ett forum är förkastligt men inte att röka som gravid.

Dom flesta fattar väl att barn inte får DS av att mamman rökte, så tycker att det är lustigt att reagera så starkt över det och inte över barn som får livslånga sjukdomar. Är det förkastligt att skuldbelägga föräldrar som gett sina barn astma?

Jag valde ditt inlägg för att det var ett typexempel på hur man väljer vad man vill se.

Föräldrars rätt och barnens lott.
    Nu tar jag det här en sista gång och jag föreslår att du läser det extra långsamt, eftersom du verkar aningens trögfattad...
    1. Jag skrev min kommentar som ett svar på trådstartens fråga, inte för att säga emot någon annan med andra erfarenheter.
    2. Att jag reagerade starkt på påståendet om DS, var för att det var så fel! Varför skulle jag reagera på övriga sjukdomar som nämnts, det var ju rökrelaterade sjukdomar??
    3. Jag har heller aldrig påstått, att mina barn aldrig kommer att få några men av rökningen, bara att de inte har några till dags dato!
    4. Jag har inte påstått att det inte är förkastligt att röka när man är gravid.
    5. Jag har inte försvarat att jag rökte under graviditeter.

Slutligen, är det inte meningen att när en fråga ställs i en trådstart, att det är berörda som ska svara utan att bli påhoppade, för att deras svar inte passar alla?
  • Anonym (Johanna)
    Anonym skrev 2010-08-03 00:45:23 följande:

Jag rökte 3-5 cigg / dag under samtliga graviditeter och efter förlossningarna. Mitt sista barn dog i PSD. Jag kommer alltid att få leva med skuldkänslorna, vare sig vårt barn dog pga rökningen eller inte.

Hur reagerade pappan på att du hade ihjäl ert barn? Hoppas ciggen var värt det.
  • Gudasänd
    Hypnotica skrev 2010-08-03 06:39:03 följande:
    Det där är inte sant. Mellan fostrets och moderns blodomlopp existerar det faktiskt ett filter. Och nej, det är inte straffbart att röka, dricka eller utöva extremsporter under en graviditet heller eftersom fostret inte är en egen människa i lagens mening än.
    .
    Egen unik DNA-kod, egen genuppsättning, eget blodomlopp, eget nervsystem och ett eget hjärta som slår!
    Hur kan det INTE vara en egen människa? :whoco5::whoco5::whoco5:
  • Gudasänd
    Anonym (J) skrev 2010-08-03 10:21:59 följande:
    Det sägs att tex bo i NY i den luften (läs avgaser) som finns där motsvarar ungefär att röka 2 cigg om dagen jämfört med att bo här i friska luften.
    Det kan man ju funderar på
    .
    Här i friska luften?

Skämtar du?

Sverige är ett av de MEST chemtrailade länderna i världen!
  • Gudasänd
    Anonym (slump? arv? varför chansa?) skrev 2015-04-10 23:14:19 följande:
    Det är inte så att vissa har det "lätt" att sluta röka. Är man beroende så är man. Jag höll på och "försökte" sluta i 2-3 år och kom i perioder ner i 4 cig/dag men "kunde inte" sluta helt för att det var sååååå jobbigt.

Sen en dag bestämde jag mig för att inte längre "försöka sluta" utan bara "sluta" och jag har inte tagit ett bloss sen dess. Det faktum att jag plussade tre veckor senare med mitt första barn hjälpte till att hålla motivationen uppe, men det var fan inte lätt nånstans! Jag har inte rökt sedan november 2007 och jag kan fortfarande bli sjukt röksugen ibland.

Man kan sluta om man verkligen vill sluta, de som hävdar någt annat har bara inte fattat att de faktiskt inte vill sluta.
    .
    Ja, allt kommer från ens önskningar och vilja!

If there is a will there is a way!
  • Gudasänd
    Anonym (Blossa) skrev 2015-04-10 23:39:02 följande:

Jag funderar över varför astma, eksem och allergier ökar så fruktansvärt nu när de flesta låter bli att röka. På den tiden jag födde barn var det nog ovanligt att någon slutade röka  när de blev gravida, och många många flera både unga och äldre rökte då. Och det röktes inomhus och t o m i bilar tillsammans med barnen. Ändå förekom knappt några allergier. Mycket märkligt!

.
    Inget märkligt alls om man betänker att vi de senaste 15 åren chemtrailats intensivt här i Sverige, speciellt de senaste 5-6 åren!

Chemtrail-nedfallet (främst aluminium) ligger bakom den rekordstora ökningen av Alzheimer, KOL, astma, autism, allergier etc:

www.globalresearch.ca/chemtrails-the-consequences-of-toxic-metals-and-chemical-aerosols-on-human-health/19047

:yes::yes::yes::yes::yes:
Svar på tråden Ni som rökte när bi var gravida. Blev det någon uppenbar skada på barnet?