Ni som rökte när bi var gravida. Blev det någon uppenbar skada på barnet?
astma, låg födselvikt, gom spalt you name it?
astma, låg födselvikt, gom spalt you name it?
Mamma rökte med min bror och rökte inte med mig.
Min bror föddes tidigt, vägde 1,5 kg och dog nästan. Han har allergier, klarade inte gymnasiet, har skulder och röker själv.
Jag föddes fullt frisk. Vägde 3 kg. Har en masterexamen, bra jobb, god ekonomi och inget nikotinberoende.
Vi är helsyskon med bara ett år mellan oss.
Jag besvarade trådstarten, "Ni som rökte när ni väntade barn, blev det någon UPPENBAR skada på barnet"
Skrev också att jag inte försvarar rökning!
Påstår inte heller att allt som skrivits om skador är fel. Tog med exemplet om Downs enbart för att jag tyckte det var, som jag skrev, absurt. Att hålla på att skuldbelägga föräldrar till barn med kromosomfel, tycker jag nämligen är helt förkastligt.
Att du väljer att angripa just mitt inlägg, som du tydligen inte alls förstått, visar hur selektiv DU är.
Jag rökte en joint per dag med sonen. Hade en perfekt graviditet, bebis kom 12 dagar över tiden och skulle nog inte kommit ut självmant så jag fick bli igångsatt. Bäbis frisk och nästan 5 kg. Moderkakan såg frisk ut oxo. Enda problemet jag hade var jävla svamp. Sambon röker tyvärr i huset ff för hans ursäkt är väl att hans 2 vuxna barn är helfriska och ingen astma har dom när han rökte i samma rum som dom.
Så han röker pga det. Min styvbrors dotter rökte inte och hon fick en son med njur problem och låg födelse vikt. Min syster rökte inte heller och röker heller inte inomhus men hennes son har astma och öron problem.
Jag röker på varje dag, men jag tar hand om sonen hela tiden, har inga problem och ta hand om honom öht vi är ute och går varje dag, jag matar honom, håller han ren och mätt och lek varje dag! Alla säger att han är så himla glad jämt.
Jag rökte en joint per dag med sonen. Hade en perfekt graviditet, bebis kom 12 dagar över tiden och skulle nog inte kommit ut självmant så jag fick bli igångsatt. Bäbis frisk och nästan 5 kg. Moderkakan såg frisk ut oxo. Enda problemet jag hade var jävla svamp. Sambon röker tyvärr i huset ff för hans ursäkt är väl att hans 2 vuxna barn är helfriska och ingen astma har dom när han rökte i samma rum som dom.
Så han röker pga det. Min styvbrors dotter rökte inte och hon fick en son med njur problem och låg födelse vikt. Min syster rökte inte heller och röker heller inte inomhus men hennes son har astma och öron problem.
Jag röker på varje dag, men jag tar hand om sonen hela tiden, har inga problem och ta hand om honom öht vi är ute och går varje dag, jag matar honom, håller han ren och mätt och lek varje dag! Alla säger att han är så himla glad jämt.
Mjo, men nu är tobak bevisat skadligt för både foster och annat levande medan cannabis är inte det.
Lite tunt jämförelse där.
Konsumera du ditt cannabis, blanda inte ut det med tobak.
Jag rökte 3-5 cigg / dag under samtliga graviditeter och efter förlossningarna. Mitt sista barn dog i PSD. Jag kommer alltid att få leva med skuldkänslorna, vare sig vårt barn dog pga rökningen eller inte.
Jag funderar över varför astma, eksem och allergier ökar så fruktansvärt nu när de flesta låter bli att röka. På den tiden jag födde barn var det nog ovanligt att någon slutade röka när de blev gravida, och många många flera både unga och äldre rökte då. Och det röktes inomhus och t o m i bilar tillsammans med barnen. Ändå förekom knappt några allergier. Mycket märkligt!