Säger inte längre till när han bajsat..
Hej jag har en son född nov 07 han är med andra ord 2 år och snart 9 mån.
I maj märkte jag att han blev väldigt intresserad av att kissa på toalettet vilket vi uppmuntade.
Han kom och sa till och så kissade vi på toaletten, aldrig bajsade men kissade flera gånger om dagen där.
Varje gång an bajsat så gjorde han det i blöjan med kom direkt och sa till så vi kunde byta den.
Vi började ta bort blöjan lite längre under dagen och det gick ganska bra lite kiss på golvet ibland men även
på toaletten. När han gick på sommarlov tänke vi göra honom helt blöjfria men det har inte gått alls, han vill inte.
Vi har testat massa saker, köpt fina kallsonger som han fått välja, belönat varje gång han kisat på toaletten men sen så slutade han helt säga till, även när vi frågade så sa han nej för att sedan både bajsa och kissa på golvet.
Till slut fick vi sätta på blöjan igen, blev för jobbigt både för honom och mig. Har även en 7 månaders hemma.
Men nu säger han inte längre till när han bajsat i blöjan längre och blir hysteriskt när jag frågar om han bajsat. Helt tokig blir han när jag säger att vi ska byta blöja, han säger att han inte har bajsat. Han har även börjat leka med bajset.
Problemet är att han blir så röd om vi inte tar bort det direkt och han får ont, jag försöker förklara att han blir röd och får ont för att han inte säger till. Självklart försöker jag ju kolla blöjan så ofta jag kan men det gör han också arg. Jag har börjat duscha rumpan på han i stället för våtservetter och annat för att det inte ska göra ont när jag torkar.
Är detta del av trots tro?
Kan också säga att han väntar på utredning ang adhd, men det är en annan historia.
Tacksam för råd och erfarenheter.