• plastkotte

vart köpa barnvagn i london? emmaljunga, eller tips på andra bra märken??

Vi väntar vårat första barn i december, en liten tjej :) och nu ska vi snart köpa en vagn, vi är båda superintresserade av en emmaljunga då vi var i göteborg i juni & kollade i en babybutik där dom hade många olika barnvagnar och märken, och emmaljunga var definitivt av den kvalité vi söker. 

men vart kan man köpa emmaljunga barnvagnar i london? 
    och ni får gärna rekommendera andra märken som är av samma typ av kvalité och pris, (självklart gärna samma kvalité till lägre pris)

jag har googlat och googlat och hittar inte mycket när jag försöker hitta butiker som säljer emmaljunga i london, men eftersom det bor nästan lika mycket människor där som i hela sverige + massvis med svenskar så är jag helt säker på att det måste finnas att köpa någonstans :)

supertacksam för svar!! 

• Svar på tråden vart köpa barnvagn i london? emmaljunga, eller tips på andra bra märken??
  • Londonvibes

Anledningen till att det är svårt att hitta Emmaljunga i London är fär att de är stora och typ omöjliga att ta sig fram med i en stad som London. Men enligt deras hemsida finns den i Croydon och Wood Green.

Personligen skulle jag inte välja en sån stor vagn, eftersom den är tung och svår att ta sig fram med på tunnelbana, bussar, affärer, trånga trottoarer med mycket folk, etc etc. men det beror väl lite på vad man har för livssituation och exakt i vilken del av London man bor.

Lycka till med ditt vagnköp!

• plastkotte
    Londonvibes skrev 2010-08-01 23:27:19 följande:
    Anledningen till att det är svårt att hitta Emmaljunga i London är fär att de är stora och typ omöjliga att ta sig fram med i en stad som London. Men enligt deras hemsida finns den i Croydon och Wood Green.

Personligen skulle jag inte välja en sån stor vagn, eftersom den är tung och svår att ta sig fram med på tunnelbana, bussar, affärer, trånga trottoarer med mycket folk, etc etc. men det beror väl lite på vad man har för livssituation och exakt i vilken del av London man bor.

Lycka till med ditt vagnköp!
    vi bor inte i london utan ca 30 min utanför, så här skulle en emmaljunga funka bra då det inte är en så stor stad med mycket trafik och tunnelbanor osv. :) anledningen till varför jag frågar om var man kan köpa en i london är givetvis då för att vi tänkt åka in till london och köpa barnvagn då utbudet är ganska mycket större..

tack för tipset :) vet du andra bra märken i samma typ av kvalite som emmaljunga? som kanske är lite smidigare? och har du några tips på babybutiker och kedjor i london? :)
  • Karinski

I Kensal rise finns det en svensk leksaksaffar som aven saljer vagnar och bilbarnstolar. Kidsen heter den, http://www.kidsen.co.uk/ Kanske vart att kolla in.

• Michiyo

jag vet inte hur det är med emmaljunga men jag har valt att införskaffa mig en trenton deluxe från mothercare.. sittvagn liggvagn och plats för bilbarnsstol i den som medföljer i ett.. kommer att vara användbar i några år^^ valde denna då den var lätt att hantera, fungerar bra att resa till sverige med och kändes stabil.. sen att jag spenderade 40 minuter inne på affären och testade den för fullt hör ju inte till :P  mothercare.com rekomenderar jag.

• plastkotte
    Michiyo skrev 2010-08-02 23:18:51 följande:
    jag vet inte hur det är med emmaljunga men jag har valt att införskaffa mig en trenton deluxe från mothercare.. sittvagn liggvagn och plats för bilbarnsstol i den som medföljer i ett.. kommer att vara användbar i några år^^ valde denna då den var lätt att hantera, fungerar bra att resa till sverige med och kändes stabil.. sen att jag spenderade 40 minuter inne på affären och testade den för fullt hör ju inte till :P  mothercare.com rekomenderar jag.
    ska kolla på den :) vi har kollat lite på mothercare, men vi kollade bara lite snabbt och tyckte inte om kvalitén på några av dem vi såg..men ska defitinivt gå dit och kolla ordentligt och känna på alla vagnar dom har, dom har ju trots allt ett ganska stort utbud!! 

fler tips mottages gärna :)  
  • Namaste72

Alt är att ni får någon släkting att köpa vagnen i Sverige och sen tar med den på flyget över. Vi flög hem en Silvercross mastodontvagn med SAS från London, och vi hade inte ens barn. Vagnen flög gratis!

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • YokohamaNr2

Jag har en bugaboo Cameleon och tycker den är perfekt för London och England, bor i London och har använt den till två barn, yngsta är nu 15 månader och äldsta 3.5år så den har varit guld! även om du bor utanför london ska du tänka på att det ju inte finns såna skenor i trappor som det finns i Sverige!

Kolla också John Lewis, de har en bra barnavdelning och finns på nätet också
    www.johnlewis.com

http://www.johnlewis.com/Baby+and+Child/Travelling/Travelling/3+in+1s+Travel+Systems/2123/ProductCategory.aspx

• UpsyDaisy
    Namaste72 skrev 2010-08-03 12:45:46 följande:
    Alt är att ni får någon släkting att köpa vagnen i Sverige och sen tar med den på flyget över. Vi flög hem en Silvercross mastodontvagn med SAS från London, och vi hade inte ens barn. Vagnen flög gratis!
    Åh Silvercross....*dreglar*
  • YokohamaNr2
    UpsyDaisy skrev 2010-08-03 15:58:21 följande:
    Åh Silvercross....*dreglar*
    Du kan se några silvercross på John Lewis länken ovan,  tycker själv inte de är särskilt fagra men smaken är ju som sagt som baken
  • NorthLondon

Sen tycker jag personligen att en Emmaljunga inte funkar i London. Finns heller inte samma behov att kunna köra den på "alla" underlag... Det vore som att köra en SUV i en gränd i Gamla Stan...

• YokohamaNr2
    NorthLondon skrev 2010-08-04 21:59:28 följande:
    Sen tycker jag personligen att en Emmaljunga inte funkar i London. Finns heller inte samma behov att kunna köra den på "alla" underlag... Det vore som att köra en SUV i en gränd i Gamla Stan...
    Vilken suverän jämförelse
  • Mealla

Jag bodde i London nar forsta sonen foddes och vi hade en Bugaboo Cameleon,  den rekommenderar jag verkligen. Har hallt at 3 barn, yngste sonen har den nu och jag har anvant den valdigt mycket och rest mycket med den bade fran UK och fran USA dar vi bor nu. Smidig, latt och bra kvalitet. 

NorthLondon skrev 2010-08-04 21:59:28 följande:
    Haller absolut med
  • MamaPapa

Har en svensk kompis som köpte en Emmaljunga men hon blev väldigt frustrerad eftersom den var för stor och klumpig i engelsk miljö (små krokiga trottoar stumpar, trånga butiker etc).

Hade själv en Mamas and Papas vagn och var jättenöjd. De har en stor butik på Regent street.

Svar på tråden vart köpa barnvagn i london? emmaljunga, eller tips på andra bra märken??