• Makka Pakka

Kissar på toan.. Hur få han bajsa där också?

Av en ren slump upptäckte vår 2-åring  förra veckan att det är jätte kul att kissa på toan.
    Sen dess har han bara kissat på toan och blöjan har varit torr både under dagen och även natten. Men han bajsar i blöjan/kalsongerna fortfarande och vi vet inte hur vi ska gå vidare  nu.. Vi sätter honom på toan då och då och oftast så kissar han bara.

Problemet är att han pratar inte än och han visar nästan inga tecken på att han är bajsnödig. De få tecken man ser är när han redan har börjat bajsa.
    Vi sätter honom på toan när han oftast brukar bajsa på morgonen men det händer ingenting, han sitter bara där tills han tröttnar. 5 min efter så har han bajsat i blöjan/kalsongerna.

Hur ska man göra för att lära honom bajsa på toan också?

♥♥♥080626♥♥♥
  • Svar på tråden Kissar på toan.. Hur få han bajsa där också?
  • Anne69

Jag vet ärligt talat inte! Jag har nämligen också en liten byxbajsare härhemma. Men jag tror egentligen mest att man ska stå ut - det är inte skönt med bajs i byxorna. Vi kör stenhårt med belöningar o tror nog att det ska funka med bajset också - hon bajsade faktiskt på pottan idag!

När hon har bajsat i byxorna sätter vi henne direkt på pottan så att resterande bajs kommer där och så småningom tror jag att även detta kommer att funka! Men det är "skitjobbigt" Jag tror att hon har fysiskt svårt att bajsa sittandes, hon är ju så van vid att stå eller ligga ner när hon bajsar.

• Makka Pakka
    Anne69 skrev 2010-08-01 14:27:27 följande:
    Jag vet ärligt talat inte! Jag har nämligen också en liten byxbajsare härhemma. Men jag tror egentligen mest att man ska stå ut - det är inte skönt med bajs i byxorna. Vi kör stenhårt med belöningar o tror nog att det ska funka med bajset också - hon bajsade faktiskt på pottan idag!

När hon har bajsat i byxorna sätter vi henne direkt på pottan så att resterande bajs kommer där och så småningom tror jag att även detta kommer att funka! Men det är "skitjobbigt" Jag tror att hon har fysiskt svårt att bajsa sittandes, hon är ju så van vid att stå eller ligga ner när hon bajsar.
    Ja, det är inte lätt!

Idag hade han redan bajsat när jag gick upp på morgonen. Han hade varit vaken och lekt på sitt rum ca. 10 min och då hann jag aldrig ta han till toan..
    Jag hoppas han fattar snart att det är lika kul att bajsa på toan också Annars får vi ladda upp med massa kalsonger!
    ♥♥♥080626♥♥♥
Svar på tråden Kissar på toan.. Hur få han bajsa där också?