• tulpan32

Starta upp företag och samtidigt bli gravid!?

Driver sedan januari 2010 ett konsultföretag.Det är en enskild firma där jag ensam jobbar. Jag jobbar med samarbetspartners men har firman själv.

Som ni förstår är alltså mitt företag under uppstart och det dröjer förmodligen 2-3 år innan jag kan uppvisa en stabil ekonomi och kan ta ut en regelbunden och ung. jämn lön. Min sambo har fast anställning och en relativt bra lön.
    Företaget är en dröm och något jag verkligen vill ska lyckas. Å andra sidan är jag 32,5 år gammal och har en stor barnlängtan. Jag vet att tajmingen inte är den bästa att skaffa barn men när blir den det? Är rädd att om jag väntar med att skaffa barn så minskar chanserna att bli gravid och att jag senare i livet kommer ångra att jag tillsammans med min sambo inte börjat försöka tidigare (det kan ju ta 2 år innan jag blir gravid....). Jag tror att om jag följer mitt rationella tänkande så skulle det säkert vara bättre att vänta ca 6 månader innan vi försöker skaffa barn så att mitt företag får mer tid att byggas upp men å andra sidan tickar min biologiska klocka väldigt starkt nu och jag tror inte jag skulle må så bra mentalt om jag väntade den tiden.Har du några råd att ge mig?

Gör jag rätt i att försöka satsa på båda två samtidigt?

• Svar på tråden Starta upp företag och samtidigt bli gravid!?
  • Mental tränare

Hej,
    Vad kul att du har hittat något som du verkligen tycker om att syssla med. Den mentala träningen i form av avslappningsövningar och fokuseringsövningar kan hjälpa dig att känna efter vad som är rätt för dig, se gärna i min blogg catharinalindstedt.blogspot.com/ där du hittar flera övningar. Jag märker i ditt mail att du redan funderat en hel del så jag tror att om du bara slappnar av och känner efter så har du ditt svar.

Det är många kvinnor som startar upp företag när de är gravida, jag är en av dessa, för många gånger är det då de börjar fundera på vad de verkligen vill göra - och jag tror att det är väldigt hälsosamt att hitta något som man verkligen vill göra eftersom man jobbar så mycket.

Tänk tanken att du kan göra precis det du vill. Tänker du tanken att det ordnar sig så kommer det också att ordna sig. Vad du än bestämmer dig för så blir det rätt om du verkligen känt efter och hittat ditt svar.

Mvh,
    Catharina

Svar på tråden Starta upp företag och samtidigt bli gravid!?