• Atena

Det var nog det vidrigaste jag sett på länge

Idag stod jag vid tågstationen när en liten lastbil blockerar för bussen, jag har då bara sett fronten. När den lilla lastbilen sen åker och jag ser sidorna på den blir jag rent ut sagt äcklad. På sidorna på bilen är det stora bilder(de täcker tre sidor av lastbilen) på aborterade foster, hela eller i delar...

Klart jag fattar att de är ute efter att skapa debatt och allt det där om abort och kvinnans rättigheter kring det osv. MEN att åka runt med bilder på en bil som skulle bli bortklippta i en skräckfilm eller ha minst 15 årsgräns på öppen gata där vem som helst kan se, inkl små barn, är det verkligen tillåtet?

Jag är inte kräsmagad eller lättstött i vanliga fall men det här fick min mage att vilja vända sig och det krävs ganska mycket för att få mig till det.

Det här är inte tänkt bli en debatt för eller mot abort utan jag är nyfiken på vad andra anser om att åka runt med såna bilder på en bil som en rullande reklampelare, ja de lyckas med att få fram budskapet utan probelm...

• Svar på tråden Det var nog det vidrigaste jag sett på länge
  • Dimes

Jag tycker det är äckligt och onödigt. Jag kan bara tänka mig hur många kvinnor som får en käftsmäll av bilderna - för att dom själva har valt en abort. Måste ju vara hemskt att få det upptryckt i ansiktet ofrivlligt.

www.holymotherofcow.blogg.se - You shall read it.
  • tina32

Nämen fy!! Verkligen osmakligt!! Det är ju inte så att någon gör abort som hobby precis... Och tänk på alla dem som fått missfall också vidare.
    Problemet är ju inte att stoppa aborterna utan att förhindra ofrivilliga graviditeter.

Svar på tråden Det var nog det vidrigaste jag sett på länge