HJÄLP Är det jag som är känslig eller är han en tölp???
Risk för att detta blir långt men snälla ni jag måste ha hjälp med att bena ut om detta är normalt eller om mina känslor är befogade...håller på att bli knäpp!
Jag lever tillsammans med min sambo och vi har en tre månader gammal son, jag trodde precis som många andra att min fästman skulle förändras när vi fick barn, men icke! Snarare tvärtom..
Han jobbar måndag till fredag 8-10 timmar per dag...thats it! Jag sköter allt som har med hemmet att göra...tvättar,lagar mat, diskar, städar och allt runt omkring. Så har det alltid varit, även när jag var höggravid med beordran att vila och sjukskrivning. Sen har jag ju självklart hand om vår lille kille dygnet runt, pappan tar honom medans jag lagar middag men nästan aldrig annars. Han skyller precis allt på att han "jobbar ju hela jävla dagarna". Han fullkomligen vägrar att ta eget initiativ till att göra någonting hemma, och ber jag honom om hjälp så gör han det men blir då helt ursinnig och förbannad i flera timmar. Det enda han gör är att sitta framför datorn och tv.n. Kan inte ens kasta sin egen smutstvätt i korgen.
På helgerna vaknar han mellan 10-12 på ett helvetes humör skrikandes och smällandes i varje dörr han ser. Vaknar han då av att sonen gnäller för att det börjar bli matdags eller tupplur (jag och lillen går upp kl 6 varje dag) så kommer han med ett "va fan...jag har bara två dagar i veckan att sova ut på så få tyst på ungen"
Våra gräl är hemska, jag blir ledsen och arg för att jag känner mig som ensam okdragare i den här familjen (vilket händer oftare och oftare för min bägare rinner över varje gång nu för tiden) vi bråkar kanske tre ggr i veckan, men jag skriker aldrig, det gör han: han exploderar och kallar mig jävla hora, fitta, psykfall, tetrapacksluder (drack ett glas vin två dagar på raken...ammar inte längre för jag har ingen mjölk :( ) Visst tappar jag det också, jag smällde igen en dörr en gång och han kontrade med att sparka ner en hylla med alla våra inramade familjefoton på..glassplitter över hela vardagsrummet som jag fick städa upp.
Jag kan inte lämna honom själv med vår son, har försökt två gånger men min sambo har då gjort klart för mig att han minsann aldrig mer kommer att sitta barnvakt (märkligt ordval om sitt eget barn) igen, för barnet skriker ju bara hela tiden. Vår son är varldens snällaste bebis..skriker aldrig när jag har honom...oftast bara skrattar och jollrar hela dagarna. Även andra kan sitta barnvakt utan problem.
Jag vet att han älskar mig och vår son men jag vet inte om jag älskar honom längre. Kan inte längre se dom sidorna som jag blev kär i.
Jag vill så gärna att vår son ska växa upp i en familj med både mamma och pappa men jag vill inte heller att han ska se hur hans pappa beter sig mot hans mamma. Vill inte att han ska få en sådan snevriden syn på hur en familj ska vara.
Han säger att han ska bättra sig men det händer ju inget. Han är 35 år jag är 25.
Vi har nu på min begäran börjat med familjerådgivning men för kort tid för att det ska ge resultat. Vill leva med honom men inte på dom här villkoren, behöver hjälp med att stå ut under tiden.
Känns som ett så stort beslut att lämna honom men ser snart ingen annan utväg.
Vet inte varför jag skriver här men hoppas kanske på tips, råd eller feedback. Vet att det finns fler som lever såhär....hur står ni ut???? Orkar inte ens vara glad längre.