• sweepy

Gravid & inga känslor för min kille

Är 26 år och gravid i snart 2 mån och kan inte ha min kille nära mig.

Vi var bara ihop i 4 mån när jag blev gravid fast jag åt p - piller. När jag kissade blod fick jag antibiotika och blev inte informerad om att det kan försämra upptaget av p - piller. Känner att jag kan inte göra en abort till då jag fick sådana rejäla komplikationer att jag fick åka ambulans och ligga inne och var dålig fysiskt i många månader efter de.

Jag har lätt panik över att jag inte vill vara ihop med han längre blir bara arg och irriterad av han och känner att jag inte står ut med han. Nu är han den mannen de flesta tjejer söker han är snäll, lugn och vill vara där till 110% han kan tänka sig att vara pappa ledig den mesta av tiden då jag måste gå i skolan vissa dagar när jag inte kan plugga hemma.

Vi bor i separata lägenheter men med 10 min gångavstånd han vill att jag ska flytta till han men jag säger att jag tänker bo kvar i min lägenhet skyller på att jag inte vill stressa fram. Men verkligheten är att jag inte känner att jag står ut med han fast han är en underbar person. Jag vill göra slut jag känner att jag klarar mig själv men min mamma övertalade mig att det kan vara mina hormoner.... men jag undrar om det verkligen är så???

panik över hur jag ska lösa det här, brukar vara så att de flesta nyblivande mammor är hur lyckliga som helst när deras killar vill satsa 110% särskilt när det är så oplanerat som det är.

• Svar på tråden Gravid & inga känslor för min kille
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Eftersom du nyligen blivit oplanerat gravid och du och barnets pappa inte känner varandra så väl så tycker jag att ni skall ta det lugnt och se tiden an. Det verkar inte vara ett bra läge för er att flytta ihop vilket du själv också säger. När man är gravid är det mycket som händer i kroppen. Jag tycker att du i första hand skall koncentrera dig på ert kommande barn så att du mår så bra som möjligt under graviditeten. Du behöver lugn och ro och ett bra omhändertagande av dina närstående. Under tiden kommer du och barnets pappa att lära känna varandra bättre och tiden kommer då att utvisa om det blir något med er relation eller om ni skall fortsätta leva åtskilda och samarbeta som föräldrar. Ta det lugnt och stressa inte fram någonting. Gläd dig åt att barnets pappa vill vara där för dig och barnet.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Gravid & inga känslor för min kille