Hur ska jag få mina killar att vilja bajsa i toan/pottan?
Killarna fyllde 3 år i mars och varit utan blöja dagtid ett par månader nu, men vägrar bajsa i toan/pottan. De ska absolut ha blöja på sig när de bajsar.
Jag vill ha alla tips jag kan få
Killarna fyllde 3 år i mars och varit utan blöja dagtid ett par månader nu, men vägrar bajsa i toan/pottan. De ska absolut ha blöja på sig när de bajsar.
Jag vill ha alla tips jag kan få
Min tjej var lika dan då hon var i den åldern. Jag gjorde en rolig sak av det hela och tog med mig barnet, pottan, en bok och så satt vi i bastun högst uppe på bastu laven och läste bok och försökte bajsa. Ibland lyckades det och ibland inte.
efter ett tag började hon sitta själv och läsa bok då hon bajsade och sedan gick hon när hon behövde.
Tror att problemet till först vara att hon inte var van med att sitta och bajsa för hon stod alltid upp och bajsade då hon hadde blöja, men då hon hadde vant sig med att sitta så började det gå bra.
försök att distrahera barnet med något roligt så kanske det fungerar.
Ha inga blöjor tillgängliga. Göm och säg att de är slut och föreslå att ni testar att bajsa i toaletten eller pottan den här gången, och köper blöjor till nästa gång. Min dotter gick med på det i alla fall. Märker du att det inte går kan du ju alltid hitta en blöja där hemma...
Dottern tycker att det är otroligt viktigt att man vinkar och säger hejdå till bajset när man spolar då blir det lite mer avslappnat.
Jag förstår din frustartion! Vi började potträna våran kille på 2,5 år för fyra veckor sedan. Kisset hat gått över all förväntan, på bara ett par dagr var han torr, även nattetid.. Problemet blev bajset som hamnade i kalsongerna och han bajsar två gånger om dagen. Alla sa till mig att det kommer att ta tid, han är inte mogen osv. Jag tvättade kalsonger och skrapade bajs och höll på att bli galen... erbjöd honom pottan/toan/blöjan men inget ville ha. Han har i andra situationer svarat bra på mutor... och från början lovade vi honom russin om det kom kiss i pottan och glass om det kom bajs. Nu, äntligen efter fyra veckors slit har det gett resultat. I morse bad han om blöjan när behövde bajsa och det hamnade rätt
. Nu bad han igen om en blöja men tog snabbt av sig den och satte sig på pottan och blev över lycklig över att han fick ut en bajskorv i pottan.. En överlycklig mamma skriver av sig och en lycklig son sitter och äter glass
. Min råd är bara att ta det lugnt och gör något roligt av det. Muta har funkat bra för oss även om det har tagit tid och många ner bajsade kalsonger.
Det med bok har vi testat och har inte funkat bra.
även varit så äcklig (?) att jag visat mitt bajs i toan flera ggr så de ska förstå men utan resultat.¨
ena sonen har väldiga problem även annars med att bajsa så vågar inte riktigt dra ut på det för då håller han väl sig ännu mer har min tanke varit. Men ska testa att säga vi är utan blöjor