Sepererade, hur har ni gjort med boende och skola för barnen ?
Hej !
Jag har lite tankar och fudneringar angående framtiden för min son. Han är 4 år, så det är bara 2 år tills han börjar skolan. Han går idag på förskola.
Jag och hans pappa är sepererade sedan ca 8 mån tillbaka... Vi delar på vårdnaden och kör varannan veckas boende. Vi bor i Lund bägge två i lägenhet. Han har en köpe lägenhet så hans plan är ju att bo kvar här i många år till. Jag bor i en hyresrätt nu när jag studerar vilket jag skall göra i 2 år till. Min fråga är hur har ni som är sepererade gjort när barnen börjar skolan och om man nu inte skulle bo i samma samhälle ? Kör ni ändå varannan vecka o barnen går på en skola där den ene föräldern bor ? eller bor ni i samma stad ?
Har jätte ångest över detta då jag gärna vill bo utanför Lund sen men pappan vill bo i Lund. Var ska vår son gå i skolan då ? tycker det är jobbigt att tänka på att han måste hoppa fram o tillbaka o aldrig få riktigt känslan av att bo där han går i skolan o har vänner i sitt kvarter.
Mår väldigt dåligt över detta o tycker ibland jag förstört för min son .... Allt jag vill är att han skall få en lycklig barndom och ha vänner !!!!
Tacksam för alla råd och tips !