Vecka 22 och sjukt trött...
Hej alla!! Jag är i vecka 22 idag och jag känner mig sååå trött hela tiden.. Mår fortfarande en del illa också. Vissa dagar klarar jag inte av att göra nåt, bara ligga i soffan. Nån mer som känner såhär??
Hej alla!! Jag är i vecka 22 idag och jag känner mig sååå trött hela tiden.. Mår fortfarande en del illa också. Vissa dagar klarar jag inte av att göra nåt, bara ligga i soffan. Nån mer som känner såhär??
Har du börjat med järntabletter, kommer ihåg att jag runt den tiden också var sjukt trött, jag behövde bara järn och sen blev det bättre.
Jag skrev en tråd om detta igår..
www.familjeliv.se/Forum-2-114/m53781831.html
Är också sjukt trött hela tiden orkar inte göra nåt. Men ska testa att käka järntabletter och se om det blir någon ändring. Jag gillar bara inte förstoppningen som blir av dem.. :(
Hej på er!
Jag går in i vecka 22 imorrn. Förra veckan fick jag kraftig yrsel och illamåendet blev värre än vad det vart tidigare. Min sambo köpte hemofer (järntabletter) åt mig och efter ett par dagar gick den värsta yrseln över. Jag är ff inte kry, men jag tror helt klart att jag hade järnbrist trots att mina värden för ett par veckor sen var bra.
Sambon hade frågat extra på Apoteket efter tabletter som inte gav förstoppning eftersom jag redan är kraftigt förstoppad, blöder mycket t ex när jag är på toa, förlåt för infot men då förstår ni att jag ville inte äta nåt som gav mig mer förstoppning. Hemofer funkar perfekt för mig! Kan varmt rekommendera dem. Jag har provat både dem med c-vitamin och folsyra och dem utan och de funkar lika bra.
Jag har tidigare provat andra järntabletter när jag varit blodgivare och de tabletterna har varit hemska!
Har ni provat olika järntabletter? Man blir inte förstoppad av alla, jag köpte de vanliga som bm brukar rekommendera, kommer inte ihåg vad de heter, jag som var tokförstoppad innan jag började med dom blev istället lös i magen vilket var bättre. Järntabletter kan man även bli lös i magen av lika väl som förstoppad.
Har ni kollat på hälsokost om fler alternativ? finns även flytande som visst ska smaka apa men vara bra.
Du är inte ensam..
Jag är i v 22 (21+6) och också väldigt trött!! Dock var mina järn-reserver dåliga så ska äta järntabletter.. Jag har spytt och haft ont i huvudet en del ggr nu den senaste tiden. Motionen har jag inte haft en tanke på eftersom jag inte känner någon vidare ork, lust o motivation till det. Det mesta känns allmänt jobbigt ibland!
Ett bra tips om man äter järntabletter är att få in en matsked linfrön om dagen =) Det mjukar upp så man inte blir förstoppad. Funkar utmärkt för mig!
Har ätit järntabletter sedan v 10 tror jag det va, är i v 21 nu och är fortfarande förlamande trött! Så jäkla jobbigt. Sover middag MINST en gång om dagen, ibland fler. Buhuuu. Känns som att jag kommer vara trött hela graviditeten ut.