• Annelitan

Sweden Sport Academy?

Är det någon här som vet mer om verksamheten Sweden Sport Academy ,fick hem papper från dom i dag, stod inte så mycket på deras hemsida ...kanske någon här vet lite mer och kan berätta för mig om dom.

Vill gärna börja med dans eller något annat roligt åt min snart 4-åriga dotter... men det verkar som  Sweden Sport Academ låter barnen prova på olika aktiviteter/sporter bara någon gång sen får dom prova på något annat tex. fotboll...och dans nästa gång o.s.v....

Det är ganska dyrt med 12 gånger för 699:- + 99:- för två prov gånger...

Kan det vara värt det...eller kanske bättre att börja  i en dansgrupp för små barn, men det kanske kostar lika mycket?...

Jätte tacksam för svar...
  • Svar på tråden Sweden Sport Academy?
  • Impega

Du har rätt. De provar olika sporter vid varje tillfälle. 

Tycker inte det är så fasligt dyrt och en kanon idé ifall man inte riktigt vet vad som passar. Funderar på att sätta min son på det till hösten. Han ska visserligen gå simskola 1 dag i veckan men det kan ju aldrig skada med lite aktivitet en dag till.    

• Annelitan
    Impega skrev 2010-08-04 14:30:23 följande:
    Du har rätt. De provar olika sporter vid varje tillfälle. 

Tycker inte det är så fasligt dyrt och en kanon idé ifall man inte riktigt vet vad som passar. Funderar på att sätta min son på det till hösten. Han ska visserligen gå simskola 1 dag i veckan men det kan ju aldrig skada med lite aktivitet en dag till.    
    Tack för ditt  svar.

Hur gammal är din pojke?

Har också tänkt att min flicka ska få börja simskola snart, vilken ålder är lämplig att dom börjar med det? passar jag på att fråga här med...
  • Impega
    Annelitan skrev 2010-08-04 14:38:20 följande:
    Tack för ditt  svar.

Hur gammal är din pojke?

Har också tänkt att min flicka ska få börja simskola snart, vilken ålder är lämplig att dom börjar med det? passar jag på att fråga här med...
    Min son blir 5 i augusti. Han gick simskola nu i somras och nu valde jag att sätta in honom även i höst. Han kan inte simma. Han är väldigt rädd för vatten så han går mest på simskola för att lära sig slappna av och få lite vattenvana.
  • Annelitan
    Impega skrev 2010-08-04 14:48:14 följande:
    Min son blir 5 i augusti. Han gick simskola nu i somras och nu valde jag att sätta in honom även i höst. Han kan inte simma. Han är väldigt rädd för vatten så han går mest på simskola för att lära sig slappna av och få lite vattenvana.
    Ok, då är det ju bra att han får lite mer vattenvana och så...och kanske kan simma nästa sommar.  
  • Impega
    Annelitan skrev 2010-08-04 14:58:37 följande:
    Ok, då är det ju bra att han får lite mer vattenvana och så...och kanske kan simma nästa sommar.  
    Precis vad jag hoppas.
  • Annelitan
    Annelitan skrev 2010-08-04 14:58:37 följande:
    Jag trodde att barnen fick lära sig simma i skolan, så var det när jag var liten har jag för mig...

Men det är ju inte så längre....
  • Impega
    Annelitan skrev 2010-08-04 15:02:37 följande:
    Jag trodde att barnen fick lära sig simma i skolan, så var det när jag var liten har jag för mig...

Men det är ju inte så längre....
    Fast visst har dom väl simskola i skolan??? Tror jag grannungarna har här. 
  • ktulu

Dom samarbetar med lokala idrottsföreningar. Så det är ledare från den föreningen vars sport man testar på just det tillfället.

Så det är lite olika standard om man säger så, beror helt på ledarna från just den sporten. Men min upplevelse är att det fungerar väldigt bra för det mesta. Jag är själv idrottsledare och har haft med sweden sports academy att göra, och min upplevelse är att dom gör ett bra jobb. Men det finns säkert lokala variationer.

• Tant Green

Jag har också hört att det är rätt varierande kvalitet beroende på vilka ledare det är för tillfället, men vi tänkte låta dottern prova på det i höst. Om det funkar så är det ju ett jättebra sätt att få testa olika sporter och se vad man kan tänkas vilja fortsätta med.

• Annelitan

Tack för era svar...

Hörde talas om   funky kids activ-sportsclub nu med... är det någon här som har erfarenhet av deras dansgrupper för barn?

Tycker att det är väldigt dyrt 900:-  för 10 gånger är det värt så mycket pengar tro?...

• Lisette

De på fakturaavdelniningen är otrevliga och vet inte vad kundbemötande är för något. Vi kunde inte avregistrera vår dotter, trots att detta utlovades. Dessutom var det inte direkt sporter som erbjöds. Det var mest lek, som pjätt och brännboll.

Svar på tråden Sweden Sport Academy?