Kämpar för en heltid med chefen, + att jag är gravid o hon vet inget!! Ska jag berätta nu?
Mår så dåligt över allt...
Jag har gått ner till halvtid sen i februari men blev lovad att i Juni skulle jag få tillbaka min heltid då en annan gick hem på mammaledighet. (var därför jag gick med på att gå ner till halvtid, hade ALDRIG gjort det nu) Hon har sagt att hon inte kan lova mig att jag kan få heltid fullt ut varje månad,. så det är bra om jag sparar lite stämplingsdagar så länge det går.. Jag har sagt till henne att jag måste söka mig annat i sommar osv för att jag kan inte leva på en halvtid. Hon sa då att jag inte behövde detta utan att jag skulle se det som semester för i juni skulle jag få tillbaka min heltid. I maj frågade jag henne ännu en gång för jag var tvungen att veta hur mycket jag skulle få jobba, då sa hon att hon kanske bara kunde erbjuda mig 80% ibland, annars 100%.
Nu har jag pratat med henne igen o sagt att jag verkligen måste få veta o då säger hon att hon bara kan erbjuda mig 50%. Jag har pratat med facket, och hon måste ge mig en heltid om hom har sagt att jag ska få det eftersom jag har tackat nej till andra heltidjobb. Hon får inte lova mig en tjänst som gör att jag tackar nej till andra jobb sen när vi väl är där, får jag bara en halvtid. Så nu tänker jag kämpa tills jag får rätt, för måste verkligen ha min heltid så många månader jag kan. Jag ska även ha barn i mars/april och jag har inte berättat något för henne. Är bara i v 5, så vill vänta tills den osäkra perioden är över. Men får så dåligt samvete för det känns som jag bara sätter henne i skiten, och lurar henne när jag drar in facket i allt o tänker kämpa för att få jobba min heltid.. Jag tänker inte vara snäll o ge mig denna gången utan hon ska FAN få stå för det fel hon har gjort när hon har satt mig i denna jävla skiten!!
Är så virrigt, MEN gör jag fel i att vänta med att berätta för henne att jag är gravid tills ca v 13, och nu innan kämpar mig till det hon har lovat mig? Jag känner mig jättesviken, eftersom hon bara har skitit i min framtid, och lurat mig hela tiden!
Hon kommer inte bli glad när jag säger att jag ska ha barn, föär en sa det igår o hon är i vecka före mig o chefen sa inte ens grattis!! :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 22:04
För det första så har jag rätt att berätta när jag vill att jag ska ha barn,
och för det andra så har jag jobbat en HELTID på detta stället i ÖVER 3 ÅR men gick med på att gå ner till halvtid i ett par månader tills den andra tjejen gick på mammaledighet för efter detta lovade min chef att jag skulle få min heltid tillbaka.
Jag SÖKER alltså inte ett nytt jobb utan kräver bara min gamla anställning tillbaka som hon har lovat!