• lavli

Denna väntan

Behöver lite trösst just nu.

Fick min mens idag (har det var tredje månad ungefär)

I februari i år fick jag diagnosen PCO och vi fick tid med barnmorska.

Problemet var bara att vi flyttade den 1 maj så det blev ingen påbörjad utredning.

Vi ringde då till gynavdelningen i Göteborg och efter 20 telefon försöket fick vi tag på dom men inte mycket till hjälp utan vi gick snällt skicka in en egen remiss.

Detta är nu 2 månader sen och vi har inte hört något.

Nu vill jag veta hur lång tid det tog för er att påbörja utredning?

Jag är 21 år och min man är 24 år.

Tack på förhand..

• Svar på tråden Denna väntan
  • Cynara

Jag ringde till mottagningen här hemma efter att ha försökt i ett halvår, utan att bli gravid och utan att ha haft min mens en ända gång, jag fick då en tid till utredning ett halvår senare då det måste ha gått ett år. Fick då diagnosen pco-s vilket jag redan misstänkt.

• Roro

Jag o min man har försökt i 3 år. 10 mån har gått åt utredning o en massa tider.
    Ringde in till rmc här i malmö sommaren 09, vi fick lämna in blodprover o sperma prover omgående o sen vare bara att vänta på en tid o vi fick en tid i feb 2010 , alltså tog det 7 månader.
    fick också diagnosen pco, sen fick jag en ny tid för att starta med pergo o den fick ja inte förrän i maj!
    så det kan ta tid, men ja tror det mest beror på vart man bor.

• lavli

Har du/ni fått någon hjälp??
    Vi har försökt få barn i lite över 2 år och inget händer..

• lavli

Vi bor i Göteborg nu. Bodde i Helsingborg tidigare och där kunde vi få en tid månaden efter första besöket..
    Fattar inte varför det tar sån satans tid..

• Roro

Ja jag fick börja äta pergotime i 3 mån, den ger ÄL, fick jätte fina ägglossningar men det tog inte sig ändå! så nu får jag vänta ännu engång på insemination!.. det är verkligen jätte jobbigt att vänta, jag har nästan tröttnat på allt som har me barnaförsökande o göra! :( .. men jag hoppas verkligen att du slipper vänta sån tid!!

• lavli

Fick papper från läkaren idag. Mannen ska in och lämna sperma prov sen får vi svar inom 3 månader. Dagens lycka :)

Svar på tråden Denna väntan