Culete skrev 2010-08-05 17:36:57 följande:
Ok vi har kommit lite närmare allt nu.
Flygreservationerna är klara som sagt och vi flyger söndag ut och söndag hem.
Vi kommer vara 3 nätter i Miami, dá makarna är i DC samt North Dakota och sen bär det av för alla till Disneyworld. Vi kommer ha öppna pass och gá fritt mellan alla världar men osäkra pá vart vi skall bo.
Det stár mellan Lodge med balkong mot savannen i Animal Kingdom och Grand Floridian Resort & Spa (mitt emot Magic Kingdom). Pá samtliga stár det att man har extra timmar i parkerna men tror faktiskt till slut att boendet i Animal Kingdom inte i själva parken men du har ist. savannen och alla vilda djur...
Iaf jag har látit det vara upp till de andra att bedöma. =) Det är dom som vill ha det megalyxiga, jag är tacksam att bara ens fá sätta min fot där. =)
Låter som en härlig resa! Ska man bara vara borta en vecka vill man kanske undvika att fara runt alltför mycket.
Gillar ni att snorkla/dyka osv så hyr en bil och åk till
Key Largo (ca 1.5 timme) som är första orten på The Keys och ska vara "världens dykställe nummer 1". Jag dök vid ett rev där en gång och det var fantastiskt! Ni kan behöva boka båt i förväg dock... Sen så klart Everglades när ni är i Miami. Hyr ni bilar så är Florida lättnavigerat.
Ni ska ju bara vara där i 2 dagar om jag förstått rätt så kan bli lite stressigt med både Everglades och Key Largo...

. Eftersom jag bara kört rakt igenom Miami vet jag inte mer om det än att det är vackert längs kusten, det finns mycket spännande mat (latinamerikanska, främst kubanska influenser) och att det är stort.
Culete skrev 2010-08-05 17:36:57 följande:
Det stár mellan Lodge med balkong mot savannen i Animal Kingdom och Grand Floridian Resort & Spa (mitt emot Magic Kingdom). Pá samtliga stár det att man har extra timmar i parkerna men tror faktiskt till slut att boendet i Animal Kingdom inte i själva parken men du har ist. savannen och alla vilda djur...
Det är som ett enda stort komplex, men inget av hotellen ligger ju typ "inne" i någon av parkerna om jag fattar rätt. Jag skulle nog välja Animal Kingdom med tanke på att ni alla har barn med er. The Grand Floridian verkar vara urlyxigt men mer för vuxna.
www.wdwinfo.com/wdwinfo/resorts/resort-comparisons.htm