• Anonym (bara jag)

sexförhållande med väninna, lyckas det?

Lite liknande fråga som en annan ställde. Men vi är båda kvinnor. En ny bekantskap, vi kommer sååå bra överens o kan prata o prata om de mesta. Antar hon är bi. Nånting finns i luften, känner på mej att nångång... Men kans de fungera eller förstörs vänskapen då?

• Svar på tråden sexförhållande med väninna, lyckas det?
  • Anonym (Jessica22)

Min svar på din fråga är ja. I mitt fall så lyckades det.
    Är ni riktigt bra vänner så kan du påpeka att du tycker hon är attraktiv utan att det ska förstöra er vänskap. Är hon inte intresserad så är det åtminstonde den mest smickrande komplimangen man kan få, och ni kan skratta bort det. Känner hon samma sak kan ni ta det därifrån.

• Anonym (sammahär)

Hoppas det. Är i liknande sits. Lycka till, och berätta här hur det går...

• Girl interrupted
    Anonym (bara jag) skrev 2010-08-05 09:14:20 följande:

Lite liknande fråga som en annan ställde. Men vi är båda kvinnor. En ny bekantskap, vi kommer sååå bra överens o kan prata o prata om de mesta. Antar hon är bi. Nånting finns i luften, känner på mej att nångång... Men kans de fungera eller förstörs vänskapen då?

Överkomplicera inte. Självklart kan det fungera! Utgå inte heller från att ni, om ni skulle ha sex, därefter förlorar talförmågan eller måste avbryta er kontakt. Var öppen och lyhörd för det ni vill istället för att fasa för etiketter, samhällsnormens stigma eller andra orosmoment. Ni har en bra kontakt, du plockar upp signaler om att hon är bi och känner att något är på gång. Jättebra! Är hon nu inte bi och det landar i ett missförstånd, se till att red upp det. Men jag vet av egen erfarenhet att tjejer som haft sex kan fortsätta vara bra väninnor och att den sexuella upplevelsen tillsammans inte är något som ska förringas, sopas under mattan eller inte låtsas om. Öppna dig och låt den vara sammanbindande istället för att bli något osäkert, så snart den är över. Keep it simple.
  • Anonym (jag med)

Jag har också liknade funderingar.

För en tid sen började jag på ett nytt jobb och har där träffat en tjej som jag kommer oerhört bra överens med. Vi pratar om det mesta och har jättekul ihop. Kruxet i det hela är att jag aldrig någonsin tidigare känt mig attraherad av en tjej men nu kan jag inte få henne ur huvudet.Känner mig helt förvirrad men också väldigt lycklig.

• Snowstar

Min bästa väninna är jag nog lite kär i....har jag upptäckt på senare tid.
    Vet inte om jag drömmer så mycket om just att ha sex med henne - men jag blir varm i kroppen när jag är med henne. (som om jag är kär!!).
    Rör hon vid mig så känns det .hmmmmmmm mysigt..

Tänker inte i termer om att jag skulle kunna vara otrogen om tillfälle gavs - och hon förförde mig - för det är nog vad som skulle behövas för astt komma vidare - då jag är så blyg.. - men om jag visste att hon känner för mig so jag känner för henne så skulle det vara fantastikt !

Bara att vi har en kärlek i hemlighet ihop skulle vara fint..

• Anonym (Kär i min kompis)

Samma här !!!
    Har gått och kärat ner mig i min väninna - vi har båda barn jag med man och hon ensamstående med barn..
    Är bara helt svag och varm och lycklig när jag är med henne....
    Fan - tror jag är kär på riktigti henne..
    Vad gör jag ??
    Har inte stött på henne eller hon på mig - men jag känner att hon tycker om mig mycket...

Ja... vad tusan gör man ???? 

• Anonym (Kär i min kompis)

Är det något som är som jag hetero/bi och kär i sin väninna som vågat säga det rakt ut.. och det
    mottogs bra !! ?
    Dvs att hon också haft liknande känslor .. som man tycker man känner men inte fått bekräftat förrens frågan ställts.
    Kunde kanske nöja mig att vi har det bra när vi ses.
    Är lycklig när jag är med henne.
    Men söker på något sätt en bekräftelse ändå att det är lite kärlek med i spelet ändå. 

• Anonym (bi)

Har en kompis som jag haft sex med. på 3 har vi haft ett par gånger. har testat att ha ensamma men de blir inte lika bra. om vi är blyga eller om vi bara behöver en man som dominerar oss då båda är undergivna. Vi har haft en bra relation till varann och vår set har varit helt naturligt. Vi har kunnat ligga och skratta och ha skit roligt. sen direkt efter .. ja skit bra. problemet är bara att hon har svårt att hålla sig till sanningen så jag orkar inte riktigt med de. de har inte med sexet att göra utan henne. och de är väldigt synd.  för vi har de skit bra ihop på alla plan. så  hur ska jag säga, när hon är sig själv och mår bra är vi bra vänner och har bra sex. så visst funkar de.

• Anonym (tjej)

ja hadde 3kant o tjejsex med en vän o en vän o hennes sambo osv o det va lyckat vi va vänner efter oxå

• Anonym (gift_Q)

Hej
    Det är inget jag borde rekommendera om jag ska följa samhällets normer... Men jag har en gång haft sex med min väninna. Det hela började med att vi, precis som du beskriver det, blev alltmer intresserade av varandra.

En kväll bjöd jag över henne på ett glas vin. Barnen och mannen var bortresta. Det slutade med att vi hade sex i soffan. Fumligt, pirrigt, nervöst och oerhört skönt.

• Rikard

Klart det kan funka. Men det kan gå åt skogen också. Varje kontakt med en annan människa kan leda till något, vänskap, kärlek, avsky hat. Varje sexakt med en ny människa kan leda till ett förhållande och varje förhållande kan leda till en skilsmässa. Livet ger inga garantier. Prova, det är det enda sättet att få veta svaret i ditt fall.

• Anonym (gift_Q)

Hur har det gått för dig TS?

• bisexx

har en vännina som det också är kemi med. vi har haft sex några ggr och vi är fortf bästa vänner! så visst går de!

• Mecilia

Klart att det kan fungera... ta reda på om hon känner som du?!! Isf... är det ju bara att köra på!! Lycka till och uppdatera gärna!

• Anonym (sammahär)

Hur har det gått??? 

Svar på tråden sexförhållande med väninna, lyckas det?