• Dixxi

Är detta rätt egentligen???

Har en sambo som säger exakt vad han tycker och tänker, jag tycker detta är oehört jobbigt men han menar på att det är så han e och kan jag inte leva med detta så ja.....

Nu har vi flyttat till radhus och har underbara grannar och en av dem är en kollega till mig. NU sist vi hade problem så fick jag via min kollega/granne reda på att han skrivit till henne och frågat om råd och beskrivit våra problem och undrade om hon ville medla, hon visade mig även tråden på FB där de skrivit till varnadra..

Jag tyckte det hela känndes jobbigt eftersom hon och jag aldrig pratat om så personliga saker innan.

Jag skrev till mig sambo och var upprörd över detta eftersom jag kände mig väldigt obekväm. Och vad gör sambon då? JO han RINGER upp grannen/kollegan och frågar vad hon sagt till mig när vi pratade. VA? sa jag så kan du väl inte göra och eftersom han inte tyckte kollegans och min histora om det hela stämde överrens så vill han prata med henne IGEN och fråga varfrö hon ljuger och säger olika saker beroende på vem hon pratar med.

Dessutom vet jag att hon är glad för skvallerprat så nu e jag LIVRÄDD att detta ska spridas på min arbetsplats, jobbar inom vården och ja många kvinnor blir mycket skitsnack det vet jag ju.....

börjar tro han har ADHD för utöver detta så är han överaktiv och vill göra saker med så många som möjligt helst alltid......Översocial skulle jag vilja säga...

Överreagerar jag?

• Svar på tråden Är detta rätt egentligen???
  • Tonx

Min spontana reaktion är att skratta lite, min första tanke var adhd, bara för att det påminner om hur jag själv är.
    Överreagerar? På vad? Att han pratat med andra om era problem eller att han säger vad han tycker?

• LyckligtSlut

Nja, normalt och normalt, men håller med Tonx, har också ADHD och är sådär ibland, särskilt omedicinerad...

Så fort någon formulerar något annorlunda så blir det LÖGN och drama. Försöker verkligen jobba med det.

Kanske inte normalt men han är väl som han är. Du kanske måste vara lika rak mot honom så han verkligen fattar vad du vill typ prata INTE med grannen osv. Insinuera inte. Säg exakt vad du menar.

PMS året runt :(
  • Dixxi

Tja kan ju vara mitt problem kanske eftersom jag ofta funderar över vad andra människor tycker om mig. Jag tycker ändå det är jobbigt...

Haha kanske ni två skulle varit tillsammans, fast 2 sådanan som ni hade kanske blivit för bra *haha*

• Tonx
    Dixxi skrev 2010-08-05 18:45:55 följande:
    Tja kan ju vara mitt problem kanske eftersom jag ofta funderar över vad andra människor tycker om mig. Jag tycker ändå det är jobbigt...

Haha kanske ni två skulle varit tillsammans, fast 2 sådanan som ni hade kanske blivit för bra *haha*
    Nja, två ADHD blir lite för mycket av det goda :-P

Men "vi" är ju lite speciella, och det är inte lätt att ha ADHD. Nu ska vi ju inte säga att han har det för det är ju inget man bara kan säga, men skulle han ha det så har han ju en hel del att jobba med.

Och vad gäller att bry sig om vad andra tycker, det borde du jobba med, för det är definitivt något du inte ska behöva fundera på...
  • Dixxi

Jo jag vill definitivt jobba med mitt problem. Haha min sambo med sitt problem och jag med mitt, snacka om krock =P

Utreder man ADHD på Vårdcentral?

• LyckligtSlut
    Dixxi skrev 2010-08-05 18:52:42 följande:
    Jo jag vill definitivt jobba med mitt problem. Haha min sambo med sitt problem och jag med mitt, snacka om krock =P

Nej, på psykiatrisk avdelning. Man kan kanske få remiss via vårdcentral eller så kan man skriva självremiss!
    PMS året runt :(
  • Tonx
    Dixxi skrev 2010-08-05 18:52:42 följande:

Du kan gå till er husläkare och be om en remiss eller själv uppsöka en psykiatrisk mottagning, men var beredd på att utredningen är mycket omfattande och att det är lång väntetid, mellan 6 mån - 3 år beroende på vart i landet ni bor.
  • Dixxi

Ok, ja sambon tror själv att han har ADHD om han sen skojar eller vad vet jag inte...

Är ständigt skämtande och aldrig veta om han menar allvar, (alltså skämta även och jag tycker vi pratar om någon seriöst) ett symtom på ADHD? för det gör han OFTA.... Samt säger saker rakt ut vad han tänker och tycker ofta känns det som att han inte bryr sig vilken situation vi befinner oss i eller vilka människor..

Vi kan komma hem efter en semester men ett annat par och dan efter sms:ar han typ ALLA sina vänner och frågar alla om det vill hänga med på något som kanske bara rymmer typ 4 pers... jag frågar vad händer om alla svarar JA? -Ja de gör de ju alldrig blir hans svar...

• lantisen01

just nu gäller det grann prat, men om en månad något annat som du behöver ge extra uppmärksamhet igen  för att han gör saker ANNORLUNDA
    Om du inte är häftig nog till att hänga m i hans svängar så ÄR du inte det o det kommer att vara ett ständigt slit i ditt liv om du tvingas in i en stil s inte är din

Han vill inte släppa in dig, det är ju faktiskt DITT umgänge oxå, DIN familj osv.
    Ställ ett ultimatum kräv att ni hanterar olika "projekt "ex en middag o att den andre personen fullständigt ställer sig utanför all planering
    Han suger ut dig på energi m gömmer sig bakom att "det är sådan han är".Det går inte att komma åt m kritik då, det "finns ju inget problem".
    Hur trött vill du bli? Hur mycket dribblingar vill du ta, eftersom han alltid kan bortförklara detta m att han "gör på sitt sätt" o har "rätt till att  vilja prata om era problem" m m för att "du inte tagit upp det" så "måste han göra det även om det inte är på bästa sätt"?

Gissar jag fel?

Svar på tråden Är detta rätt egentligen???