• Fru Räv

Engelsktalande dagis Malmö/Lund?

Hej.Postade precis denna tråd under barnomsorg, men tänkte kanske att det finns någon här som vet.

Jag och min familj (man och dotter på 18 månader) bor för tillfället i USA men kommer flytta hem till Sverige i höst. Vi kommer nog flytta till Malmö eller Lund. Min man är amerikan och vår dotter har gått på dagis här sen hon var ett år. När vi flyttar till Sverige vill vi gärna att hon ska gå på ett engelsktalande dagis.

Vet du om det finns några engelsktalande dagis i malmö/lund området. Några erfarenheter? Hemsidor?

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Engelsktalande dagis Malmö/Lund?
  • tidigareplatt

http://www.lund.se/Barn--utbildning/Kommunal-forskoleverksamhet/Internationella-forskolor/

Här hittade jag tre i Lund. Vet dock inget om dem.
    Om ni inte skulle hitta någon som passar eller inte få plats på någon av dem så kan det vara bra att veta att det finns möjlighet för barnen att ha hemspråk från de är 3 år, i Malmö är det så i alla fall. Det är bara någon förmiddag i veckan men ändå.

• Ruby

Kolla på mumsinsweden.com, det finns ett stort nätverk engelsktalande mammor i Skåne som kan hjälpa dig. Jag tror man kan få modersmålsundervisning i engelska redan i förskoleåldern i Malmö.

Svar på tråden Engelsktalande dagis Malmö/Lund?