• Lizettan

Fertilitetsmonitor och PCOS

Har nyligen införskaffat mig en fertilitetsmonitor, trots att den är inte så bra för personen med PCOS men jag tänkte chansa och har läst att man kan lura den på något sätt.

Är det någon som vet hur man kan lura den och även egna erfarenheter av den och PCOS?

• Svar på tråden Fertilitetsmonitor och PCOS
  • Yrja M

Jag har ingen erfarenhet men jag puffar gärna på tråden för jag är också nyfiken.

Har du testat den ännu TS? Du får gärna berätta om den fungerar bra för dig.

• Lizettan
    Yrja M skrev 2010-08-18 09:09:55 följande:
    Jag har ingen erfarenhet men jag puffar gärna på tråden för jag är också nyfiken.

Har du testat den ännu TS? Du får gärna berätta om den fungerar bra för dig.
    Ja jag har testat den nu, men tyvärr ger det utslag hela tiden på hög fertilitet, förmodligen p.g.a. högt LH- värde. Men jag tror den kan utläsa när man verkligen har ÄL, för då visar den nog maximal fertilitet.
    Men annars tycker jag inte den är särskilt märkvärdig, om man har PCOS så är det bättre med att köpa ÄL- tester då det funkar på samma sätt, bara att den inte räknar ut hur ofta man ska testa sig.
Svar på tråden Fertilitetsmonitor och PCOS