GreenGal: ja, det finns många fördelar med SA, men jag vet inte om vi passar in i alla kraven där. Som sagt, så är det viktigaste att jag får bli förälder, länder spelar inte så stor roll. Vi har inte köat länge.... jag anmälde oss i somras, så vi står väl typ sist i kön hos AC.... Är det föräldrautbildning som gäller för er nu? Tittade runt lite, men det verkar vara rätt fullt på höstens utbildningar i min region. Hoppas verkligen vi kommer med under hösten!
Du behöver absolut inte svara på detta, men jag tror du skrev innan att ni fått besked om att ni inte kunde få biologiska barn, stämmer det? Hos oss så är det missfallsproblematik som är problemet. Vi har försökt få barn i 3 och ett halvt år och det har endast resulterat i 3 missfall. Efter tre missfall får man diagnonsen upprepade missfall och har rätt till utredning. Chanserna är nu stora att de inte hittar några fel hos oss och då kommer det bli upp till oss att bestämma hur vi vill fortsätta. Jag känner (men kan såklart ändra mig) att jag mycket hellre vill adoptera nu, istället för att fortsätta kämpa med att bli gravid och sedan ev. bara få fler missfall. Jag vill faktiskt hellre bli adoptivmamma
, men jag tror det kan bli svårt för min man att känna samma sak när han inte fysiskt tvingas gå igenom det som jag gått igenom i kampen för att blir gravid och vid missfallen. Gud vad jag babblade nu! Men jag ville nog egentligen bara höra om du tror att det kan vara lättare för mannen att komma fram till att adoption är rätt val då det inte går att få biologiska barn?