• wil

Ska börja studera och bebisen ska komma i mars.

Om allt går bra ska jag få en bebis i mars. Nu i augusti ska jag börja studera på högskola och jag undrar hur det går när jag kommer behöva börja min föräldraledighet mitt i en termin, hur löser man det? Nån som vet?

Jag undrar oxå lite över min FP. Har ett barn som kommer vara drygt två när nästa beräknas så jag antar att jag får samma FP som sist...Eller?

Hoppas nån har kloka svar:)

• Svar på tråden Ska börja studera och bebisen ska komma i mars.
  • danosani

Puff!
    Är i exakt samma sits som du, men har BF i april. Jag ska dock läsa på distans, så får se om jag klarar sista månaderna med en nyfödd.

• wil

Jag ska faktiskt oxå läsa på distans:) Men jag räknar nog med att jag får sluta när bebisen kommer.

Men vet du hur det är med FP? Det finns väl ingen anledning att man inte skulle få samma som sist om första barnet inte hunnit bli 2,5 år.

• danosani

Ja blir man gravid innan minsta barnet är 1 år 9 mån så behåller man sin SGI. Tyvärr hann min bli 1 och 10.. Haha. Vad ska du läsa?

• wil

Förskollärare ska jag bli. Du då?

Ska bli såå skönt att äntligen komma igång för jag har tänkt det länge men så kom det annat emellan, barn till exempel;) Jag jobbar halvtid på ICA nu och det var inte riktigt vad jag tänkt mig, även om det givetvis är skönt att ha ett jobb.

Osis att din etta hann bli lite för "gammal" men sånt blir ju som det blir! Grattis till nya graviditeten förresten!

• Nummer2

Har du kollat upp med högskolan att du får ta studieuppehåll och vara garanterad platsen?
    oftast ska man ha studerat minst en viss tid och vet ej om det är 1 eller 2 terminer.

It`s a darn poor mind that can only think of one way to spell a word
  • danosani

Haha jag ska också bli förskollärare Ska läsa från Karlstad.
    jag hoppas att man kan få sig en garanterad plats.. Eller kanske göra en tenta eller två på sommaren, eller vid en annan högskola eller nåt. Har gett mig fasen på att klara vårterminen också, men man vill ju inte missa den underbara bebistiden!!

• Röd ros

Jag studerar på högskola och ska ha i feb, får sluta efter höstterminen och ta en månads föräldraledighet tills barnet kommer. Här i Eskilstuna slutar höstterminen i mitten på januari och jag ska ha 18 feb.

• Mizzz

Vid graviditet får man alltid ta studieuppehåll från början!

Sen beror ju allt på hur kurserna på din skola är upplagt (tentor osv) det bästa är nog att du bokar tid med svo och planerar med denne.

• Chichi

Vanligtvis läser man två kurser under en termin på högskola. Faller det sig så är det inga problem, då är det ju bara att ta ett uppehåll innan den nya kursen startar, som brukar vara i mars. Det finns nog alltid lösningar. Jag har BF den 14 januari och studerar på universitet, har planer på att fortsätta mina studier hemifrån. Lycka till med allt!

Svar på tråden Ska börja studera och bebisen ska komma i mars.