• Princess1982

Hur gör man!!

Om man separerar hur gör man med dagis??
    Kanske är en dum fråga...men om man har barnet varannan vecka kör man efter mina arbetstider på dagis ena veckan och pappans arbetstider andra veckan!!

• Svar på tråden Hur gör man!!
  • La Lola

Ja...hur skulle man annars göra menar du?

Förutsatt att ni har växelvis boende dvs.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Princess1982

Bara undrade....jag menar jag jobbar ju mycket mindre än pappan. Är ju till och med ledig vissa dagar i veckan. Känns konstigt att Barnet är på dagis då bara för det är pappavecka!

• La Lola
    Princess1982 skrev 2010-08-07 15:53:10 följande:
    Bara undrade....jag menar jag jobbar ju mycket mindre än pappan. Är ju till och med ledig vissa dagar i veckan. Känns konstigt att Barnet är på dagis då bara för det är pappavecka!
    Jamen...om du tycker att barnet får långa dagar så är det ju inget som hindrar dig från att hämta barnet o sen får pappan hämta hos dig sen.....
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Ja alltså om ni har varannan vecka kommer barnet gå efter era respektive arbetstider även om det innebär att han/hon kommer vara på dagis när t ex du är ledig.Så gjorde iaf vi när vi hade sonen varannan vecka. Nu hade jag tur och kunde lägga mitt schema själv i stort sett så jag la 20 timmars veckor på min vecka med sonen och när han var hos sin pappa jobbade jag 60 timmar + helgen (varannan helg) Spenderade på så sätt MYCKET tid med honom när han väl var hos mig

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
    La Lola skrev 2010-08-07 15:54:25 följande:
    Jamen...om du tycker att barnet får långa dagar så är det ju inget som hindrar dig från att hämta barnet o sen får pappan hämta hos dig sen.....
    Ja precis...om det inte blir för rörigt för barnet.
  • La Lola
    Mamma till Philip Nova Elliot skrev 2010-08-07 15:58:16 följande:
    Ja precis...om det inte blir för rörigt för barnet.
    Jepp.
  • Princess1982

Tack för svar! Ja jag måste också lägga mitt eget schema när det blir aktuellt. Kan ju knappast jobba kväll och helg när jag har dottern.

Princess1982 skrev 2010-08-07 16:00:38 följande:
    Tack för svar! Ja jag måste också lägga mitt eget schema när det blir aktuellt. Kan ju knappast jobba kväll och helg när jag har dottern.
    nej inte om du inte har hjälp av någon som kan hämta/natta mm. Det hade inte jag när sonen var liten utan jag fick jobba dagpass och valde att jobba så lite som möjligt För att sen ta igen det på barnfria veckan då jag ändå ville jobba mkt för att ha annat att tänka på än att sakna min son
Svar på tråden Hur gör man!!