• Lena1976

Hur räknar man i vilken vecka????

Hejsan...Hur räknar man i vilken vecka man är i när man gjort IVF???

Ja trode det var från dagen då äggen sattes in befruktade eller är det sista mens dagen som det normal är....????

Nån som vet

• Svar på tråden Hur räknar man i vilken vecka????
  • Lena1976

Aha....så mina ägg sattes tillbaka den 7/10 och så som ja räknat nu då så skulle ja vara i v.5 idag...men alltså v.7.....

• Lotten73

Hej!
    Kan ni hjälpa mig också?
    Fick mitt ägg tillbaks den 29/10 och testade positivt idag.
    Vilken vecka skulle jag var i nu?

Kram Lotta

• Jennie med ie

Gör man vanlig IVF/ICSI så räknar man äggplocket som 2+0 för det motsvarar ägglossningsdagen i "normala" fall. Gör man frystransfer så blir transferdagen 2+2 eller 2+3 beroende på om embryot odlats i 2 eller 3 dygn.

• Jennie med ie

rambo. "får" man testa så snabbt efteråt? Hormonerna från ägglossningssprutan kan ju ge ett positivt graviditestest fast man inte är gravid.

I alla fall, ÄR du gravid så är du i v 3+4 idag söndag ifall ditt embryo odlats i 2 dygn.

• Caroline76

Håller med Jennie med ie....det har ju bara gått 8 dagar....tror tyvärr att det är tidigare givna hormoner som spökar på testet.
    Det är ytterst ovanligt att prodocera så mycket HcG att det ger utslag efter så kort tid...tom 14 dagar kan vara kort enligt min klinik då halten av HcG knappt är mätbar innan dess med vanliga gravtest utan i så fall krävs blodprov.
    Därmed inte sagt att du inte är gravid ändå ....

• Lena1976

Har nu fått reda på att man ska räkna två veckor innan ÄP så jag är alltså nu i v.7+4 i stället för 5+4...känns ännu bättre....

Ska på Ultraljud på tisdag 15/11 för att se om det är en el två små bebisar

• Lotten73

Mitt embro odlades i 5 dagar.
    Tog älsprutan för 16 dagar sedn.
    Har hört att det sitter i bara i upp till 10 dagar.
    Men kan ha fel.
    Har fått testdag av falun exkat 14 dgar efter återinförandet så jag måste ju lita på fredg att det som visas då stämmer eller?
    Ska ju till gyn på fredag för att kolla min överstimmulering jag fått efter äggåtersättandet så då ber jag dom ta ett gravtest för att kolla.
    Och deras test kan ju inte ljuga.
    Ja vet inte mne vissa säger du är gravid andra säger lite för tidigt se detta så jag blir förvirrad.
    vem ska man tro på?

Lotta

• Jennie med ie

Håll dig till testdatumen du fått av kliniken, även om det är svårt, så slipper du undra....

5 dagar, det var länge. Vet du, lite OT, varför det blev så lång odlingstid för dig?

Svar på tråden Hur räknar man i vilken vecka????