• daydream

Termometer eller annat för att kolla ersättningens temp?

Vad använder ni för att kontrollera temperaturen på ersättningen innan ni matar? Hittills har vi bara hällt på handen eller smakat lite själva, men det kanske inte är tillräckligt bra. Vet inte hur viktigt det är med 37 grader.

Har en tjej på 5 veckor och har övergett amningen efter många om och men (kommentarer kring det undanbedes) så nu när det uteslutande blir ersättning vill jag göra det på bästa möjliga sätt.

Tips på vad ni använder tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Termometer eller annat för att kolla ersättningens temp?
  • Chipotle

Termometer behövs inte. Vi känner bara på handen och det måste inte vara på pricken 37 grader. När vi är iväg ger vi ersättning på tetra utan att värma dvs rumstempererad. Är ju värre om den är iskall eller varm så de bränner sig, men det känner man ju.

• Saaaraa

Det behöver inte vara 37 grader.

Känn på armen eller smaka själv Så länge den inte är för varm så kan barnet äta den. Min son gillar ersättningen bäst när den är näst intill kall. När det är varmt värmer jag den inte alls. 

• Nea 80

Jag smakar själv... Men min 10veckors pojk vill ha det varmare än 37 grader, annars släpper han flaskan. Gott ska det vara

• SweetPearl

Vi smakar på ersättningen. På NAN paketet står det tom att man ska smaka innan man ger barnet ersättningen, så att de inte bränner sig.

• MrsEnglund

Vi smakar själva. Kollar att den inte är så varm att det bränns. Dock dricker han rumstempererat också, men har hört om en del som inte tar det.

• daydream

Tack för alla svar, då tror jag vi fortsätter så med gott samvete. :)

Svar på tråden Termometer eller annat för att kolla ersättningens temp?