• Freja89

När ska man boka kyrkan!?

Tänkte döpa min dotter i oktober, men när är det läge att ringa och boka kyrkan? Är det för tidigt att göra det nu?

• Svar på tråden När ska man boka kyrkan!?
  • Fotavtryck

Så fort barnet är född tycker jag det är läga att boka för att få den helg man önskar och kunna vara med o bestämma så mycket som möjligt över dopet!

Båda gångerna har mina barn hunnit bli 4 månader innan dom blivit döpta då det har varit fullbokat med lokaler och så. Andra gången slutade det med att vi hadet det i trädgården i hopp med min 30-fest, vilket var det bästa som kunde hända!! Supernöjd, men inget som var planerat från början.

• Fija m 2 pojkar

Om du vet i vilken kyrka och när, så tycker jag att du ska ringa och boka med det samma. Det ser olika ut i olika församlingar, men på vissa ställen blir det snabbt fullt, särskilt nu när det föds många barn :)

Lycka till!

/ Skånepräst

• Nygift2008

Vi har valt 31:a oktober, jag ringde just och bokade. De tyckte inte det var konstigt tidigt, men det tar nog 1-2 månader innan vi får ha samtal med prästen. Nu vet vi i alla fall att vi får den kyrka och församlingshem vi vill. Bor i Göteborg så det är rätt hårt tryck på många kyrkor.

Svar på tråden När ska man boka kyrkan!?