När ska man boka kyrkan!?
Tänkte döpa min dotter i oktober, men när är det läge att ringa och boka kyrkan? Är det för tidigt att göra det nu?
Tänkte döpa min dotter i oktober, men när är det läge att ringa och boka kyrkan? Är det för tidigt att göra det nu?
Så fort barnet är född tycker jag det är läga att boka för att få den helg man önskar och kunna vara med o bestämma så mycket som möjligt över dopet!
Båda gångerna har mina barn hunnit bli 4 månader innan dom blivit döpta då det har varit fullbokat med lokaler och så. Andra gången slutade det med att vi hadet det i trädgården i hopp med min 30-fest, vilket var det bästa som kunde hända!! Supernöjd, men inget som var planerat från början.
Om du vet i vilken kyrka och när, så tycker jag att du ska ringa och boka med det samma. Det ser olika ut i olika församlingar, men på vissa ställen blir det snabbt fullt, särskilt nu när det föds många barn :)
Lycka till!
/ Skånepräst
Vi har valt 31:a oktober, jag ringde just och bokade. De tyckte inte det var konstigt tidigt, men det tar nog 1-2 månader innan vi får ha samtal med prästen. Nu vet vi i alla fall att vi får den kyrka och församlingshem vi vill. Bor i Göteborg så det är rätt hårt tryck på många kyrkor.
Ring nu!