Jag köpte en Teutonia Fun när jag väntade mitt första barn, den skönaste och smidigaste vagen jag nånsin haft MEN den väger en del. En kompis i London köpte en Icandy Apple (som är lättare) och hon är kanon nöjd. Har provkört den en liten stund och den var väldigt lättkörd. Eftersom vi fick våra barn rätt tätt skaffade vi senast en Phil & Teds och den är visserligen oxå jätte bra men lite tung och jag trivs bättre med Teutonian om jag bara ska köra ett barn.
Jag reste en hel del i början och jag gjorde så att jag köpte en begagnad vagn som jag haft stående hos min mamma i Sverige (det finns jätte mkt billigt på blocket) och använt en MacLaren sulky som resevagn, den har i princip fullt liggläge och är lätt och smidig att resa med. Visserligen framåtvänd men kände att det gick bra ändå eftersom jag bara använde den under själva resandet. Sulkyn har även funkat som extra vagn nu när barnen är lite äldre. Det kostar inget extra att resa med barnvagn men reser man lågpris tror jag att det är lite andra regler. Ryanair säger så här "En fullt hopfällbar sittvagn per barn får dock medtas utan extra kostnad" så där skulle jag inte dyka upp med en ligg vagn. Reser man reguljärt får man checka in 10kg baggage för bebisen (iaf med de bolag jag rest med, men kolla naturligtvis upp innan du dyker upp på flygplatsen) och om barnet trivs i en sele kan det vara bra när man reser.
Hör av dig om du har fler frågor eller vill att jag ska gå in på mer detaljer!