• jensten

Brio Primo till stort barn -någon?

Hej! Har precis lånat ett sådant babyskydd åt vår nyfödde son. Han väger nu ca 4500 gr/56 cm.
    Dock upplevs stolen redan en aning trång, han har redan säkerhetsbältet vid mittenspåret. Undrar alltså om det är någon med "större" barn kring 6 månader som stolen fortfarande passar till? 
     Har annars en Akta Gracco att ta till men vore trevligt med erfarenheter kring denna stol då den är ny för oss.

• Svar på tråden Brio Primo till stort barn -någon?
  • tinis77

Ingen aning men när han är runt 6 månader är det ju ändå dax att byta från babyskydd till bakåtvänd stol.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • MammanZ

Vi bytte från Primon när sonen var runt 6 månader, var 70 cm och vägde runt 7,6. Det fanns då fortfarande lite plats kvar på längden, men vi hade då köpt den nya stolen. Hade hört att stl 2 på storlarna ska vara säkrare, och det var lite tungt att bära runt honom i skyddet, så man knäppte iallafall loss och lyfte ur. Gissar att han hade kunnat sitta kvar i ca 3 cm till =)

• jensten
    tinis77 skrev 2010-08-09 15:23:33 följande:
    Ingen aning men när han är runt 6 månader är det ju ändå dax att byta från babyskydd till bakåtvänd stol.
    Jo jag vet, fast fram tills dess får han ju gärna sitta i babyskyddet tänkte jag Sen lär det ändå bli för tungt att bära runt på honom.
    MammanZ skrev 2010-08-09 15:31:59 följande:
    Vi bytte från Primon när sonen var runt 6 månader, var 70 cm och vägde runt 7,6. Det fanns då fortfarande lite plats kvar på längden, men vi hade då köpt den nya stolen. Hade hört att stl 2 på storlarna ska vara säkrare, och det var lite tungt att bära runt honom i skyddet, så man knäppte iallafall loss och lyfte ur. Gissar att han hade kunnat sitta kvar i ca 3 cm till =)
    Personlig erfarenhet! Kanon! Lite enklare att avgöra då tycker jag. Vi kör väl på med denna, ska plocka ur minsta mjukisskyddet som sitter extra så kommer han nog få bra med plats.

Tack för hjälpen!

• Kina79

Min dotter är nu lite mer än 3 månader och 60 cm lång. Ca 6500 g tung, så en riktig liten buddha

Hon sitter i Primon, har bältet på det översta. jag tog bort nackstödet redan vid 5-6 veckors ålder. Jag testade även att ta bort sittkudden, men då trillar huvudet fram så mkt, så då blev hon irriterad.

Jag tycker fortfarande att hon sitter bra i den, men jag tror inte jag kan ha det så länge som till  6 månaders ålder.

Min kompis ska ha barn om ca 5 veckor, hon köper det av mig så får lillan sitta i Britax Free-Way som funkar kanon redan vid 3 månaders ålder.

• jensten
    Kina79 skrev 2010-08-13 08:30:25 följande:

Min dotter är nu lite mer än 3 månader och 60 cm lång. Ca 6500 g tung, så en riktig liten buddha

Hon sitter i Primon, har bältet på det översta. jag tog bort nackstödet redan vid 5-6 veckors ålder. Jag testade även att ta bort sittkudden, men då trillar huvudet fram så mkt, så då blev hon irriterad.

Jag tycker fortfarande att hon sitter bra i den, men jag tror inte jag kan ha det så länge som till  6 månaders ålder.

Min kompis ska ha barn om ca 5 veckor, hon köper det av mig så får lillan sitta i Britax Free-Way som funkar kanon redan vid 3 månaders ålder.

Den där lilla kudden under rumpan hade vi ju totalt missat! Hoppas ju att den gör lite nytta även om det nu inte fungerade så bra för din lilla Buddha
    Är de nu så stora som vi tror de kommer vara framåt 5-6 mån, så lär nog bakåtvända stolen falla sig rätt naturlig att använda Vi har både en Free-way + Besafe Izi 2 om jag minns rätt.
    Tack för svar!  
    ♥ Noa 991028 ♥ Stella 041226 ♥ Anton 100726 ♥
Svar på tråden Brio Primo till stort barn -någon?