• GullpuckotMe

Bästa dop-presenten!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-09 14:05
    Vill väldigt gärna ha era tips på bra dop present! gärna lite annorlunda inte allt för dyrt :)

• Svar på tråden Bästa dop-presenten!!
  • Ingrid1989

var nyss och köpte ett ÄppelTRÄD vi, två par som gått ihop på den presenten, men det visade sig inte vara dyrt som vi hade trott :p

• GullpuckotMe
    FridaF skrev 2010-08-09 14:06:04 följande:
    var nyss och köpte ett ÄppelTRÄD vi, två par som gått ihop på den presenten, men det visade sig inte vara dyrt som vi hade trott :p
    tyävrr bor dom i lägenhet så dom har nog ingen användning av en äppelträd tyvärr =(
  • Ingrid1989

haha, nä förmodligen inte :p
    jag brukar tänka på att köpa något som går att spara, inteheller kläder som växes ur..
    ellerr så beställer du en fin tavla med namnet på eller så, finns tusentals olika här på nätet 

• Ruggugglan

Pengar till sparkonto? Det är visserligen lite opersonligt, men uppskattat. Vi blev väldigt tacksamma iaf.

Annars finns det ju sådana där sagoböcker där barnet kan vara med i. Kika här.

• Renoveringsobjekt

Bordsflagga i mässing att ta fram på alla födelsedagar osv (finns på typ Cervera)...

• GullpuckotMe

Det blev en personlig sagobok. jättegulligt tyckte jag =)

• Bellbox
    Renoveringsobjekt skrev 2010-08-09 18:00:19 följande:
    Bordsflagga i mässing att ta fram på alla födelsedagar osv (finns på typ Cervera)...
    Tycker jag också om
    Det finns en t.ex på Guldfynd som föräldrarna kan lämna in sen & få graverad med födelsedatum, klockslag för födsel, vikt/längd, dopdatum

Vi fick en jättefin barnstol i trä där barnets namn & födelsedata var målat på ryggstödet av de som sålde stolen... Personligt & fint tyckte vi
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Lustigkurre

Jag har gett bort en sångbok som heter Elefantboken och som de flesta förskolor använder mycket. Det finns 2 st. CD-skivor till också.
    Finns att köpa på Lutfiskens förlag.

Mycket uppskattat av lite äldre föräldrar som inte hade en susning om moderna barnsånger.

• moonbeam01

Kolla in Filtbokstaven.se

De säljer filtbokstäver för barnrum. Man sätter själv ihop färgkombinationen och det är fraktfritt.

• Gasolina

Vi köpte en bok där man ska klistra in en bild och svara på lite "frågor" om barnet varje födelsedag. När barnet fyllt 18 är meningen att föräldrarna ska ge boken till barnet =)

Namnnappar är också en kul grej?

• mapo51

Spargris med lite pengar i så kan föräldrarna själva välja hur de vill att barnet ska spara. Sonen fick också aktier... kanske lite mer ovanligt. Framför allt blev de väldigt konfunderade på banken när vi skulle öppna ett servicekonto till sonen.

• jax02

Jag köpte på Panduro Hobby en träkista, som jag målade och klistrade på pappersfjärilar. Skrev sedan Minnen ovanpå och på insidan av locket barnets namn och födelsedatum. På undersidan av kistan skrev jag att det var en doppresent från mig och datum. Avslutade det hela med att lacka den. Blev verkligen jättefin...Glad

• M  och  M

Vi fick så mycket fint jag kan tipsa om:

Ett tenntrådsarmband till bebisen
    www.parlplatsen.se/coppermine/albums/userpics/thumb_same26.jpg

Ett Fjällräven mini-kånken ryggsäck
    www.marinan.com/DynamixPublic/GetFile.ashx

En sångpåse från Oscar & Ellen
    www.prydnadstorget.se/Shop/Image/Article/sangpasetre.jpeg

En prydnad från Willow Tree
    www.giftswithlove.com/resources/GiftsWithLove/images/products/processed/995838.zoom.a.jpg

En docka från Rubens barn
    www.tittletattle.com.au/d/RB50011/16/brands/rubens-barn/little-rubens-anna/images/prods/full/Rubens%20barn%20anna.gif.jpg

En doptavla från Isa Form
    www.isa.nu/blog/bbilder/parvel_blogg.gif

En stjärna i betong
    camillasnyahem.files.wordpress.com/2010/06/star1.jpg&h=450

En spargris med småpengar i

Träleksaker

Ett födelsedagståg
    www.lekvira.se/img/userpic/JAK9872FdelsedagsTg.jpg

Svar på tråden Bästa dop-presenten!!