• Flowie82

Ni som jobbar natt och är gravida?!

Hur, vad och när äter ni som jobbar natt och är gravida?? Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp måltiderna för o få med alla måltider. Känner att jag missar måltider när man sover bort en hel dag och jag har aldrig haft med mig riktig mat till jobbet utan bara smörgåsar och dyl eftersom det är det jag kännt för att äta.

Hur gör ni??

• Svar på tråden Ni som jobbar natt och är gravida?!
  • MammaTillOliver

jag äter nån paj eller något med massa grönsaker runt 23 sen tar jag en macka eller något annat runt 4 men det blir väldigt långa uppehåll i måltiderna när jag sover sen så då försöker jag få i mig en drick yoghurt direkt jag vaknar!
    man får konstiga rutiner vid nattjobb =)

• Flowie82
    MammaTillOliver skrev 2010-08-09 14:35:02 följande:
    jag äter nån paj eller något med massa grönsaker runt 23 sen tar jag en macka eller något annat runt 4 men det blir väldigt långa uppehåll i måltiderna när jag sover sen så då försöker jag få i mig en drick yoghurt direkt jag vaknar!
    man får konstiga rutiner vid nattjobb =)
    Ja det blir väldigt konstiga rutiner vid nattjobb Obestämd
  • MammaTillOliver
    Flowie82 skrev 2010-08-09 14:55:32 följande:
    Ja det blir väldigt konstiga rutiner vid nattjobb Obestämd
    försök kläm i dig frukt om du inte känner dig hungrig på natten, jag har väldiga problem att äta regelbundet varje dag..
  • emsoca

Äter kvälls mat vid kl 18 sen äter jag en smörgås 23 och sen frukost typ gröt eller fil kl 05 tycker det funkar bra sen har jag med nån frukt om jag skulle bli hungrig däremellan.  Är mer hungrig nu när jag är gravid på nätterna...

• Flowie82

Jag är oxå jättehungerig nu när jag är gravid. Det får väl bli att plocka med sig en massa frukt helt enkelt.

Tack för tipsen :)

• Frökenolson

jag tycker också det är jättesvårt, iannan brydde jag mej inte så mycket, men nu måste man ju verkligen tänka på att ta hand om sej själv så bebben mår bra och växer som den skall..

Jag ignorerar det sär som många säger att inte äta på natten, jag brukar ta några mackor, ev yoghurt och lite frukt när jag känner för det, men framför allt är jag noga med att äta frukost när jag kommer hem innan jag somna, sen äter jag middasg när jag vaknar, och ett hyfsat rejält kvällsmål eller en middag till med sambon...

det värsta med nattjobbet är nog tröttheten, jag är trött, tröttare, tröttast, hoppas att det gå över snart...

• substitutet

Jag äter kvällsmat här hemma vid 17. Sen äter jag som någon annan redan sagt, en paj + grönsaker vid 11. Brukar ta en knäckemacka + varma koppen vid 03 och sen frukost (youghurt + musli) vi 06. Jag åt så när jag var gravid förra gången och jobbade natt och det funkade alldelses utmärkt. Man ska bara se till att det man äter inte är en massa onyttigt, känner man för att småäta, ta med frukt eller som jag brukar, en rökt makrill, det är mums :)

♥ Albin -08 ♥
  • magplask

jag brukar äta en risifrutti/bärry vid 23 tiden, sedan äter jag matlåda (typ det jag har ätit tidigare på dagen eller liknande) vid 2-3 tiden.
    sedan brukar jag ha med mig 2-3 frukter som jag klämmer i mig under natten, speciellt runt 4-6 tiden eftersom det hjälper mig att hålla mig vaken haha.
    Brukar försöka spara en frukt tills precis innan jag ska gå hem vid 7, så att jag kan somna utan att va hungrig!

egentligen borde jag ta med mig en macka eller så som jag kan äta innan kl 7 som frukost, så att jag slipper vakna och känna mig hungrig!

Svar på tråden Ni som jobbar natt och är gravida?!