• Molntussen1

Överklaga nekad HP - arbetar på förskola, hjälp tack!

Hej!

Fick inte HP då mitt arbete inte anses fysikskt ansträngande nog. Arbetar på en småbarnsavd.
    Skrev ca 4 sidor om hur min arbetsdag ser ut samt "jobbiga" arbetsmoment.
    Just nu är jag sjukskriven pga rygg- och bäckenbesvär och sammandragningar.

Det skulle vara guld värt med att få hjälp till vad jag ska skriva till FK.
    TACK :)

~*~ Vi 2 ska äntligen bli 3 ~*~
  • Svar på tråden Överklaga nekad HP - arbetar på förskola, hjälp tack!
  • Findusfideli

Har du skickat med sjukskrivningsintyget? Gör det om du inte gjort det. Jag arbetar på förskola och -08 överklagade jag och skickade in ett sjukintyg. Då fick jag det beviljat. Nu skickade jag bara med ett intyg från barnmorskan och skrev att jag blivit beviljad -08 på samma arbetsplats oxch med samma besvär. Beskriv också varför dina besvär försvårar och hur om du inte gjort det. Jag hoppas att det går bra för dig!

• Molntussen1

Ok. Så sjukintyget ska med överklagan alltså?

Fler som kan hjälpa mig med vad som ska skrivas, tack?

~*~ Vi 2 ska äntligen bli 3 ~*~
  • äppelmos

beskriv att du inte kan garantera att du blir klättrad på/knuffad/påsprungen sådu kan välta = gör dig/barnet illa. att det inte är i din makt att kunna garantera att det inte hhänder... hoppas du  fattar vad jagmenar, vet en kollega som gjorde det på småbarn och fick ok

• jjmh

Jag blev beviljad full havandeskapspenning direkt och jag jobbar också på en småbarnsavdelning.

Jag tryckte mycket på att jag inte kunde garantera barnens säkerhet... att jag var för stor och otymplig för att tex hinna fram och hjälpa dem när de ramlade osv. Dessutom att de fanns en risk för att de skulle skada mitt barn när de är arga och tex sparkar, om ni har några utåtagerande barn så tror jag det är bra att skriva.

Sen skrev jag förstås hur våra dagar såg ut och vad jag hade för besvär såsom ryggont, domningar i händer och sömnproblem. Jag behövde aldrig skicka in några intyg.

Jag vet ju inte vad det var som gjorde att jag blev beviljad dock.

Lycka till!

Svar på tråden Överklaga nekad HP - arbetar på förskola, hjälp tack!