• BåtenGullan

8e missfallet......

Hej!
    Finns det någon som kan ge mer tips än viktnedgång vid missfall?
    Mitt Landsting har gjort en utredning med blodprover,men inget mera utan skriker bara gå ner ivikt.
    Har en underbar son på 6år,som är mitt allt men vill ha fler barn. Om det inte vore för min son hade jag inte orkat. Har provat trombyl utan resultat. Är gravid fram til v 11 sen bryts det. Har inte fått anti-d,för det får man inte före v 12 o endast vid skarpning i detta landstinget. Hjälp...........

• Svar på tråden 8e missfallet......
  • Bumblebina

Har haft fem mf och har fyra friska barn och väntar mitt femte. Vet hur j-igt det känns... Man vänjer sig aldrig...

Har de tagit prover för GBS? Har du en GBS-infektion kan det göra att du får upprepade mf. Enda tipset jag kan ge dig i nuläget... Det finns dock forskning som visar att en 10% viktminskning ökar chanserna signifikant att kunna bli och behålla en graviditet, så försök att inte idiotförklara vården heller...

• BåtenGullan

Hej! Tack f svaret.
    Skall satsa på viktnedgång nu. Gbs? Vad är det?

• BåtenGullan

är bara så ledsen,har haft nog med svårigheter ilivet................

• Limael

ursäkta frågan, men hur pass överviktig är du? för av det jag kan avgöra av din bild så tycker jag inte du ser speciellt överviktig ut?

• BåtenGullan

inte kul o skriva om men ett bmi på 42

• Limael
    BåtenGullan skrev 2010-08-09 20:17:59 följande:
    inte kul o skriva om men ett bmi på 42
    Nej det är klart.. jag är själv överviktig och har ett bmi på 34, men jag kan ingenting om missfall och så men om de bett sig gå ned i vikt, har du inte gjort det då?
  • SIN74

Visst är vikten viktig men det kan finnas andra orsaker till detta. (Min väninna, också högt bmi, gjorde en magsäcksop.) Hon hade 10 mf innan hon kom till rätt läkare som insåg att hennes moderkaka slutade att fungera fullt ut runt v 11 så hon fick sprutor varannan vecka under första rav och varje vecka under andra så nu har hon två barn. Stå på dig och be att detta kollas.
    Varmt lycka till!

• BåtenGullan

Har inte hunnit har blivit gravid.Får skärpa mig.

• Erien

Åå, beklagar så att du har behövt gå igenom det hemska, och hela 8 gånger. Många kramar.

Jag har också hör att vikt kan vara en orsak till missfall. Eftersom jag inte är läkare så vet jag inte om det stämmer. Dock så tycker jag att läkarna borde kolla upp varför du är överviktig, det kan ju finnas en bakomliggande orsak till det som också kan orsaka missfall. Det tycker jag låter mer troligt än att vikten i sig skulle utgöra något hinder.

Det är så irriterande när man blir undersökt gång på gång och inte får nåt svar på varför, eller ännu värre, när man "drabbas av slumpen" upprepade gånger. Det känns inte som att någon kan ha sådan otur, jag har läst någonstans (vet ej om det stämmer) att chancen för en lyckad förlossning är 95% om man har sett hjärtljud, och det måste ju ha funnits hjärtljud om du kommer till v. 11.

Jag tycker att du ska besöka någon annan läkare, kanske försöka att hitta någon bra privat gynekolog som verkligen värnar om just dig, din man och ditt blivande barn.

Lycka till!

Svar på tråden 8e missfallet......