• gson

kissa går bra i pottan.. bajsa går "inte in"

började med att köpa fina kalsonger, som han älskar. pottan har vi haft lääänge och toaring också. kissa har väl eg inte varit ett problem, det går jätte bra. för nån vecka sen kom jag på den brillianta iden att muta homon, eller rättare sagt belöna om han slutar med blöjan;bajsar i pottan! han verkar förstå allt jag säger men han vägrar bajsa på pottan, han gömmer sig å bajsar i kallingarna, eller så väntar han och bajar i blöjan när det blir kväll... skit också! hur lyckades ni?

• Svar på tråden kissa går bra i pottan.. bajsa går "inte in"
  • Miss C

Vi har samma gissel! Tog några dagar att bli torr, men bajsa går ICKE! Lär vara ganska vanligt tyvärr. Min dotter är 3,5 år och bara vägrar! Vi har lockat, pockat, läst sagor, hittat på egna spännande berättelser, lovat diverse belöningar men NEJ. Problemet är att hon bajsar regelbundet på kvällarna och då vet hon att hon förr eeller senare får en blöja (har en på natten fortfarande) och passar då på så klart. Hon har dessutom lätt för att bli väldigt hård i magen, så vi vill inte pressa henne för mkt och riskera förstoppning och kanske änne mer trauma! Ibland vill hon sitta på toa och försöka och då gör vi det - utan prestationskrav. Ligg lågt är mitt tips, stressar man dem - även om det är med positiva tillrop och belöningar - kan det bara få motsatt efffekt. Hennes tvillingbror och storasystert har aldrig haft några som helst problem - tyvärr verkar hon inte inspireras av det...
    Lycka till!

• Anne69

Vi stog ut! Torkade bajs, slängde byxor när vi inte orkade torka mer och fortsatte muta/belöna. Och så var vi vansinnigt alerta! Efter ca en vecka med bajs i byxorna började vi få hälften i byxorna, hälften i pottan och efter ytterligare en vecka så gick hon på pottan och bajsade också. Har nu gått två veckor ca och inga fler bajsolyckor Vi har precis slutat med belöningarna och ingen verkar ha märkt något. Så.....stå ut så ger det sig så småningom!

Svar på tråden kissa går bra i pottan.. bajsa går "inte in"