• Fembarnsmorsan

Full HP så j*a skönt!!!

Skickade in ansökan i onsdags och idag kom beslutet!! Trodde inte i min vildaste fantasi att jag skulle bli beviljad efter alla skräckhistorier man har hört. Trots att jag jobbar som städerska o "bara" 50% får jag full HP och jobbar sista dagen den 20/8!!!

• Svar på tråden Full HP så j*a skönt!!!
  • AlexandraJ

Grattis =) fick också full hp, jobbar som  servitris. jobbar också min sista dag 20/8 :)

För mig tog det exakt 2 veckor att få svar.

• eec82
    Ida 84 skrev 2010-08-11 19:06:18 följande:
    En på jobbet fick också ringa in dagarna innan och fick muntligt besked. Detta var också för 2 år sedan så de kanske har uppfunnit krutet på FK nu...:-P
    haha ja iaf när de gäller HP ansökningar. Min sjukskrivning för en tid sedan blev godkännd 40 dagar efter jag skickat in alla pappren å de fått allt från min arbetsgivare... så där var de segare. Men kände att de gällde iaf bara två veckor klarar jag mig utan. HP är lite jobbigare att vänta på.
  • Ida 84
    eec82 skrev 2010-08-11 19:11:41 följande:
    haha ja iaf när de gäller HP ansökningar. Min sjukskrivning för en tid sedan blev godkännd 40 dagar efter jag skickat in alla pappren å de fått allt från min arbetsgivare... så där var de segare. Men kände att de gällde iaf bara två veckor klarar jag mig utan. HP är lite jobbigare att vänta på.
    Såpass ja.. men de kan ju inte förbättra allt på en gång..

Jag har inte sökt förän 28/9 så det är ju ett tag kvar så jag hoppas att jag hinner få svar i god tid ändå.
  • eec82
    Ida 84 skrev 2010-08-11 19:14:30 följande:
    Såpass ja.. men de kan ju inte förbättra allt på en gång..

Jag har inte sökt förän 28/9 så det är ju ett tag kvar så jag hoppas att jag hinner få svar i god tid ändå.
    får du säkert fick mitt svar förra veckan ska gå den 6/9. Längtar lite. :)
  • Ida 84

Det förstår jag! Är ju inte så långt kvar nu då...
    Själv jobbade jag första dagen efter semestern idag, är väl därför jag inte kan tänka på annat än ledighet...

• Ida 84

Och idag fick jag det väntade brevet att även jag är beviljad full HP.. Trodde de ville ha komplettering eller nått när jag fick se det redan. Men ikke...

• tezz840

Jobbar också som lokalvårdare och fick full HP.. men det hade jag nästan tagit förgivet.. =/ Det går verkligen inte att jobba med mitt jobb när man är höggravid, det går knappt som det e nu, o jag e i v.25.
    Tror att det tog 1-1,5 vecka innan jag fick besked.

• fridajonsson

Är det någon som vet hur det går till sen?

Jag har fått beslutet om att jag får halv, har skickat in papperet med uppgifterna om inkomst, kontonummer osv.
    Har sen inte hört något så vad händer nu?
    Kommer pengarna komma in på kontot automatiskt den 27/9? Eller måste man säga till på något sätt?

• eec82
    fridajonsson skrev 2010-08-19 19:29:29 följande:
    Är det någon som vet hur det går till sen?Jag har fått beslutet om att jag får halv, har skickat in papperet med uppgifterna om inkomst, kontonummer osv. Har sen inte hört något så vad händer nu?Kommer pengarna komma in på kontot automatiskt den 27/9? Eller måste man säga till på något sätt?

du fick väl nå lapp med om hur många dagar du vill ta ut om du jobbat el tänker jobba något under perioden. Dens ka man ju skicka in med, antingen månad för månad el om man vet att man inte kommer arbeta skicka in hela perioden.
  • fridajonsson
    eec82 skrev 2010-08-19 19:56:00 följande:
    du fick väl nå lapp med om hur många dagar du vill ta ut om du jobbat el tänker jobba något under perioden. Dens ka man ju skicka in med, antingen månad för månad el om man vet att man inte kommer arbeta skicka in hela perioden.
    Ja man skulle fylla i för vilken period man ville ta ut efter att jag fått beviljat. Skrev då samma datum som jag fått beviljat för.

Var så kvinnan förklarade för mej att jag skulle göra, men jag undrar om man måste göra något mer nu? Så man inte står där sen och det inte kommer några pengar för att man missat något.

Eller är det klart då dom fått alla uppgifter?
  • eec82
    fridajonsson skrev 2010-08-19 20:19:41 följande:
    Ja man skulle fylla i för vilken period man ville ta ut efter att jag fått beviljat. Skrev då samma datum som jag fått beviljat för.

Var så kvinnan förklarade för mej att jag skulle göra, men jag undrar om man måste göra något mer nu? Så man inte står där sen och det inte kommer några pengar för att man missat något.

Eller är det klart då dom fått alla uppgifter?
    nej då ska de vara klart.
  • fridajonsson
    eec82 skrev 2010-08-19 20:25:43 följande:
    nej då ska de vara klart.
    Okej, tack för din hjälp!
Svar på tråden Full HP så j*a skönt!!!