• Tetran

Vad f-n ska man göra nu när det inte finns Pergotime att få tag på?

Har ätit min första kur Pergotime för i år. Har BIM den 20 augusti. OM det inte tagit sig vill jag ju direkt äta Pergo igen. Men det finns ju inte att få tag i!! Vad gör man? Har precis pratat med läkaren och hon skrivet då visst inte ut nåt ersättningsmedel eller nåt som gör samma sak. Hon var mycket bestämd på den punkten. 
    Vad ska jag göra?  På Apoteket sa de att Pergo kommer den 20 augusti, fast hon trodde inte själv på det heller. Hon var mycket skeptisk till detta leveransdatum. 

Hjälp! 

Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Svar på tråden Vad f-n ska man göra nu när det inte finns Pergotime att få tag på?
  • bubbel
    Fimpen72 skrev 2010-09-11 17:49:11 följande:
    Bubbel - här är lista på alla apotek i sverige. Fanns flera privata aktörer i värmland men vet ju inte vart du bor.
    www.lakemedelsverket.se/upload/foretag/apotek...

Tänkte om ngn blivit privat eller ngn tillkommit som du inte känner till
    Tack så mycket!!
    Va snäll du är!
    {#emotions_dlg.flower}
  • Rose83

har nån hittat i stockholm?????

• Tullemo
    Rose83 skrev 2010-09-12 04:11:54 följande:
    har nån hittat i stockholm?????
    Jakobsbergs "kronans" får in imorgon måndag!
    William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • Tullemo
    Rose83 skrev 2010-09-12 12:06:52 följande:
    Åååh tack gumman!!!!!!!!!!Kyss
    Men ring och dubbelkolla innan så du inte åker dit i onödan! Eller ring tidigt på morgonen och be dem lägga undan (det borde man väl kunna göra)
    William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • Rose83

ni är bäst!! tack!!
    hoppas det ska gå bra för oss alla att få tag i pergo och bli snart gravida... önskar så mycket!!
    Imorn ska jag prata med min gyn för att jag ska kunna ta ut pergo..

kram allihoppaHjärta

• flingan

Idag fick jag tag på Pergo. Gick till ett annat apotek idag på vinst eller förlust, då jag är på semester på annan ort denna veckan. De hade precis fått in 2 paket med dagens leverans. Nu är jag glad och nöjd. Hoppas alla ni andra får tag på Pergo snarast.

• Bobo2010

Jag försökte hämta ut pergo igår på vanliga apoteket och de hävdade fortfarande 20 sep som leveransdatum fast jag sa att det går att beställa hem nu. De var inte ens intresserade av att prova att kolla upp det, så jag traskade iväg 100 meter till apotek1 och där var det inga problem. De kunde ta hem på två dagar. Snacka om olika service och inställning! Vill också säga att det har funnits inne i Västermalmsgallerian i Stockholm sen i onsdags(vanliga apoteket)!! Fast jag ringde om deras lager i torsdags och då sa de att det inte fanns, den centrala funktionen alltså inte själv aapoteket. Vet inte om man ska lita på de lagerinformation som man får tyvärr.

• barnlängtan2011

Verkar ju helt knäppt!
    Säkert bra med olika apotekskedjor och mer konkurens mm. Men det här med lager och leveranser, suck!
    Ringde oxå apoteket i tors och var inne på ett, de sa då 20/9! Konstigt att de inte ens har uppdaterad info inom samma kedja.

• bubbel

Jag frågade på apoteket i fredags, då sa de att dom kommer finnas inne tidigast 22 sept.
    Idag fick jag ett sms från samma apotek att pergotime nu finns att hämta där!

Va röriga dom är!!!

Gott att dom börjar finnas i alla fall...

Svar på tråden Vad f-n ska man göra nu när det inte finns Pergotime att få tag på?