• Rosen1971

Min man flirtar och stirrar på andra kvinnor

Innan jag och min man gifte oss så umgicks vi mycket tillsammans. Vi hade kul ihop. Kort efter vårt giftemål blev jag gravid. Det uppstod problem i min graviditet då jag var i 6-7 månaden..den ena läkarbesöket avlöste den andra. Min man fanns med hela tiden fast jag såg i hans ansikte att han var väldigt stressad av allt. Mitt i all denna problem började min man visa intresse för en annan kvinna i vår bekantkrets (en nykomling)..han sken som solen då hon kom in i rummet..plötsligt blev han mån om sina kläder, hår. Jag frågade direkt ut ifall han tyckte om henne (hon var singel) men han blånekade och sa att jag var svartsjuk. Så det s.k flirtande pågick fram till vårt barn föddes. Sen försvann hon ur bilden och jag trodde nu var läget lugnt. När vårt barn var 3 månader började min man så sakta titta på den kvinnan och den kvinnan vart vi än gick. Han kunde hitta på riktigt tramsiga saker med vår baby samtidigt som han spanade in en tjej...han inväntade någon slags reaktion från henne typ att hon skulle lägga märke till han. Han började gå ut med kompisar igen på lördagkvällar...kom hem stupfull 5 på morgonen. När jag ifrågasatte hans beteende så var jag både satkärring och värre än skit under hans skor. När vårt barn var 9 månader slog jag näven i bordet. Han kunde välja mellan mig och nattklubbslivet , flirtandet. Han valde mig. Allt var bra tills i början....sakta kom det flirtande tillbaka...han hånflinar ifall jag blir arg över det beteendet. Han pratar mycket om hans vänner som reser utan sin fru..vänner som är ute o super utan sin fru..vänner som har snälla tysta fruar. Jag frågar vad är slutpoängen med hans prat...så svarar han att äktenskapet är väl inte ett fängelse...vi kan skiftas ta hand om vårt barn som är 2 år och ge varandra friheten att gå på nattklubbar,barer,resa,träna. Jag förstår inget mer...eller så vill jag inte förstå. Är jag på väg att mista min man? varför flirtar han? varför pratar han så mycket om vad hans vänner gör utan sina fruar? pga hans flirtande så bär jag ingen vigselring och samtliga bröllopsbilder rev jag sönder då han sa att jag var värre än skit under hans skor. Han vill inte gå på äktenskapsrådgivning. Han säger det så enkelt sitta där och säga en sak och göra annat när man kommer hem. Vad handlar allt detta om? 
  • Svar på tråden Min man flirtar och stirrar på andra kvinnor
  • Rosen1971
    vill bara tillägga att vi är 38 resp 36 år. Min sista fråga. Min mans humör efter barnet föddes har inte varit det bästa. Det kommer och går i perioder sista 2 åren. De senaste 5-6 månader kritiserar han mig personlighet. Ifall jag blir ledsen säger han "äsch, du är så överkänslig". Min man kan starta dagen med gott humör..men när han kommer hem efter träningen och har ätit klart..så går det 1-2 timmar och sen börjar han plötsligt prata om en annan kompis fru..säger nåt negativt om henne..men jag känner att han pratar om mig egentligen. Sen plötsligt säger han "varför tror du alltid du har svar på allt"? och då förstod jag att det var mig han pratade om..fast han nämde annan kvinna. Sen märker jag att att han går runt rastlöst i lägenheten..får en uppfattning han vill inte vara här..så jag säger "ingen tvingar dig vara här". Då blir han arg och går ut....

Varför min man så rastlös, vill ut hela tiden, pratar om hans vänner och nämner vad de gör utan sina fruar, flirtar med andra kvinnor utan att ta hänsyn till mig?

Vill tillägga att efter jag satte ultimatum 1 år sedan så har min man inte varit ute och festat efter det. Jag bad han då välja mellan mig och utelivet.

Vill vi olika saker här i livet?  
  • Tommy parterapeuten

Hej
    En relation bygger på ömsesidig respekt och att man känner sig trygg med varandra. Det låter som om er relation ar på väg utför och ni skulle säkert må bra av att söka hjälp utifrån av en parterapeut för att komma in på rätt spår. Det kan mycket väl vara så att ni har haft ett negativt mönster under lång tid som successivt har brutit ner kontakten mellan er.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Min man flirtar och stirrar på andra kvinnor