-
-
Svar på tråden Min man flirtar och stirrar på andra kvinnor
-
vill bara tillägga att vi är 38 resp 36 år. Min sista fråga. Min mans humör efter barnet föddes har inte varit det bästa. Det kommer och går i perioder sista 2 åren. De senaste 5-6 månader kritiserar han mig personlighet. Ifall jag blir ledsen säger han "äsch, du är så överkänslig". Min man kan starta dagen med gott humör..men när han kommer hem efter träningen och har ätit klart..så går det 1-2 timmar och sen börjar han plötsligt prata om en annan kompis fru..säger nåt negativt om henne..men jag känner att han pratar om mig egentligen. Sen plötsligt säger han "varför tror du alltid du har svar på allt"? och då förstod jag att det var mig han pratade om..fast han nämde annan kvinna. Sen märker jag att att han går runt rastlöst i lägenheten..får en uppfattning han vill inte vara här..så jag säger "ingen tvingar dig vara här". Då blir han arg och går ut....
Varför min man så rastlös, vill ut hela tiden, pratar om hans vänner och nämner vad de gör utan sina fruar, flirtar med andra kvinnor utan att ta hänsyn till mig?
Vill tillägga att efter jag satte ultimatum 1 år sedan så har min man inte varit ute och festat efter det. Jag bad han då välja mellan mig och utelivet.
Vill vi olika saker här i livet? -
Hej
En relation bygger på ömsesidig respekt och att man känner sig trygg med varandra. Det låter som om er relation ar på väg utför och ni skulle säkert må bra av att söka hjälp utifrån av en parterapeut för att komma in på rätt spår. Det kan mycket väl vara så att ni har haft ett negativt mönster under lång tid som successivt har brutit ner kontakten mellan er.
Hälsningar
Tommy