• Anonym (lite blod)

MA - Cytotec - inte så mycket blod?

Jag tog mina cytotec tabletter igår. Det startade efter ca 5 timmar med att göra ont, rejäl mensvärk och började blöda lite. Det tilltog under kvällen och inatt vaknade jag av att jag hade mycket ont och fick gå upp och sätta mig på toaletten ett tag.
    I morse när jag vaknade så var all värk borta, det molar lite och det kommer lite blod fortfarande, men det känns som om jag kommit väldigt lindrigt undan.
    Inga stora klumpar och inga störtfloder. Jag är rädd att det inte funkat på mig.
    Jag ringde upp och pratade med gyn och de sa bara att det där är så olika och det kommer du se på återbesöket om allt är borta.
    Undrar om det finns nån annan som varit med om liknande?
    Det mesta jag läst tidigare är att det varit mycket blod och klumpar stora som citroner...

• Svar på tråden MA - Cytotec - inte så mycket blod?
  • Anonym (lite blod)

Been there: Tack! Sa precis till min man att det är inte klokt vad mycket gulliga människor det finns som tar sig tid att stötta en helt okänd person!
    Anledningen till att jag är lite nervös för narkosen är att min morfar dog under en rutinoperation (detta är för ca 60 år sen) och jag kan inga detaljer, det är bara något jag hörde av min mamma som var orolig inför när hon skulle opereras för ett par år sen. Detta är inget jag gått och tänkt på, men det slog mig när jag skulle fylla i hälsodeklarationen och det var en fråga typ "har någon närstående släkting haft problem med narkos?".
    Hur som helst så valde de ju att operera min mamma, så hon fick ju narkos, och operationen gick bra, så jag försöker tänka på det, plus att "min" narkos kommer ju vara av det lättare slaget och som du säger, inte under så lång tid. Jag kommer ju få träffa narkosläkaren innan så jag får prata med honom om det då. Tyvärr finns det ingen kvar i livet att fråga om mer detaljer, men jag får väl berätta det jag minns.

Bra tips att ta med sig något gott att äta! Försöker leva nyttigt, hatar de extra-kilon som hann smyga sig på under min gravida semester, men just den dagen kan jag väl unna mig något gott tycker jag.
    Ser fram emot den känsla av lättnad som du beskriver. Det känns verkligen som om jag har sörjt och gråtit tillräckligt nu.
    Jag återkommer!

• Anonym (lite blod)

Det blir ingen skrapning för mig imorgon. Det satte igång av sig själv idag.
    När jag var på jobbet, såklart.
    Jag misstänkte att det var på gång, eftersom jag hade mensvärk, men blev endå rätt chockad när jag rätt som det var fick springa in på toaletten och det kom en störtflod och klumpar. Och så gjorde det rejält ont.
    Nu ett par timmar senare är smärtan borta och jag blöder som vid mens. Jag har fått tid för att se hur det ser ut på tisdag och även en ny tid för skrapning på onsdag ifall inte allt kommit ut.
    Känner mig lättad. Skönt att kroppen satte igång det själv och att man snart kan börja se framåt igen!

• Anonym

Skönt att höra, TS. Hoppas det ser bra ut på återbesöket. (Anonym nr 10 igen)

• Anonym (lite blod)

Tack så mycket, Anonym nr 10!

• Anonym (lite blod)

Hej!
    Tänkte uppdatera lite. Var inne på återbesök idag och tyvärr var det mycket slemhinna kvar, så doktorn rekommenderad skrapning. Kände mig lite tveksam, men nu har jag hållt på med det här i över 4 veckor, nu får det bli klart!

Jag återkommer!

• Anonym (lite blod)

Skrapningen gick bra och jag har inte blött mycket alls. Skönt, nu är det är bara att köra på igen. Lycka till alla som läser detta och som också kommer bära denna tråkiga erfarenhet med sig!
    Hjärta

• mfgr

Hej!

Kom in här och ni som vart med har ju lite koll. Hade själv MA och fick tabletter i måndags (förrgår). Tillslut satte det igång och sen kom en klump ut , likt en fylld liten vattenballong (sluten klump) ut, efter det har blödningen avtagit och väldigt få klumpar har kommit ut.. igår (dagen efter) så bytte jag binda 1 el 2 ggr under hela dagen och vaknade idag och kan fortfarande ha samma binda.. dvs inte mkt blod. Kan jag kommit undan såhär lindrigt.. och vad är det som kan kommit ut tro? Återbesök på tisdag om 6 dagar.. men man vill ju veta =)

• Anonym (Anonym)

Hej mfgr.

Går igenom samma sak, fick tabletter igår (v12) och det kom igång igårkväll. Har inte haft alls ont utan bara lite molande känsla. Har precis som du inte blött så mycket men dock har det kommit ut 3 klumpar i storlek med ett ägg ungefär. En igår och två idag. Klumpen/klumparna är nog hinnesäck och har det väl kommit kan man nog vara lugn. Har inte heller blött speciellt mycket för övrigt. Hoppas vi båda fått ut allt trots att vi kommit lindrigt undan! Enligt min läkare har dom allra flesta det som du beskriver men bara dom som haft det tufft berättar om det på internet. Skönt med så snabbt återbesök, mitt är om 4 veckor :/

• mfgr
    Anonym (Anonym) skrev 2016-09-23 23:23:29 följande:

Hej mfgr.

Går igenom samma sak, fick tabletter igår (v12) och det kom igång igårkväll. Har inte haft alls ont utan bara lite molande känsla. Har precis som du inte blött så mycket men dock har det kommit ut 3 klumpar i storlek med ett ägg ungefär. En igår och två idag. Klumpen/klumparna är nog hinnesäck och har det väl kommit kan man nog vara lugn. Har inte heller blött speciellt mycket för övrigt. Hoppas vi båda fått ut allt trots att vi kommit lindrigt undan! Enligt min läkare har dom allra flesta det som du beskriver men bara dom som haft det tufft berättar om det på internet. Skönt med så snabbt återbesök, mitt är om 4 veckor :/

då har va haft väldigt likt. Jag tänker också när det kommer hela klumpar som vi fått så bör det liksom vara klart och hade de gått sönder i oss så hade nog alla klumpar kommit (mitt förra missfall var massa blodklumpar och mer smärta. Men vi hoppas på vårt bästa!! Odag är det lördag och onsdags kom inget blod typ igår lite och idag lite men har kommit undan så lindrigt!! Heja oss!

Ska ni försöka snart igen? Om du vill skicka meddelande så kan vi snacka där istället :)
  • Rosenlarv
    mfgr skrev 2016-09-24 16:55:19 följande:

då har va haft väldigt likt. Jag tänker också när det kommer hela klumpar som vi fått så bör det liksom vara klart och hade de gått sönder i oss så hade nog alla klumpar kommit (mitt förra missfall var massa blodklumpar och mer smärta. Men vi hoppas på vårt bästa!! Odag är det lördag och onsdags kom inget blod typ igår lite och idag lite men har kommit undan så lindrigt!! Heja oss!

Ska ni försöka snart igen? Om du vill skicka meddelande så kan vi snacka där istället :)

Hej, går just nu igenom samma sak. Har inte haft särskilt ont men blött mycket under natten. Minst en större klump har kommit ut. Hur gick det för dig på återbesök? Oroar mig just nu för att det kanske inte funkar ordentlig. Skulle ha varit gravid i v 10 men fostret hade dött redan v 6:(. Ska på återbesök redan på måndag.
  • mfgr

Hoppas det gått bra för er andra. Mitt var väldigt lindrigt nu i efterhand. Har haft två missfall på ett år och gråter efter varje gång jag har sex.. hur har ni det i den frågan ? Skicka gärna meddelande om ni vill :)

• Anonym (lite blod)

Hej!
    Såg att min gamla tråd fått liv igen och ville bara titta in och berätta att precis ett år efter att jag skrev trådstarten föddes min dotter Hjärta
    Tänk om jag vetat det då när allt kändes nattsvart.
    Kram och lycka till när ni orkar ta nya tag!

Svar på tråden MA - Cytotec - inte så mycket blod?