jag säger bara en sak... är man riktigt dåligt, orkar man inte att ha tråkigt... jag har varit hemma sens v.13 och jag eftersom jag faktiskt mår så hoppas dåligt har icke haft tråkigt en enda sekund... allting ta dubbelt långt tid, bara att äta frukost (de dagarna man har tur och kan) ta hela vägen till lunch...allting smått som man tog förgivet innan bli till jätte projekt... och visa dagar bli man till då med deprimerad då man inte funkar i vardagen... man bli social handikapad och isolerad dessutom
Självklart är jo inte detta självald, alla grav komplikationer... och självklart hade jag hellst av allt, jobbat till v. 32 åtminstande och sen sökt HP men nu gå det inte och då ska vi som är sjuka inte behöva ha krångel med FK och hela det hela...
Vi har pratad mycket om det där med att vara ledig under sin grav med vänninorna och de flesta hade verkligen önskad att det var möjligt att vara hemma i alla fall 3-4 mån innan babysen kommer så man hinner, fixa allt, njuta och vara lite i sin egen bubbla, precis innan man bli mamma...
Hur det hela skulle i så fall finansieras bli jo en anna femma...för inte vill skattebetalarna betala en frisk indivit för att sitta hemma och flumma när den kan känna pengar åt samhället ...och ingen vill röra sin FP innan heller...
men mår man dåligt på grund av grav komplikationerna ,bli det en hel anan femma, tycker jag