Min son är över 4 år och fortfarande inte blöjfri.
Vi började med frivillig potträning när han var runt två år, han var mycket intresserad och hade en egen kiss-sten i sommarstugan som han sprang och kissade mot. Han fick gå på pottan när han ville men det var inget tvång, vi frågade ibland sa han ja o ibland nej.
Han fick en lillebror vid två och ett halvt år.
Vid tre år ville han inte längre ha blöja, men det hände ofta olyckor.
Mot vintern bestämde vi att han skulle ha blöja på fsk, när de var ute iaf, han går på uteförskola, så det blir ju kallt och han riskerar att bli sjuk annars. Vintern gick över och han slutade med blöja igen, men fortfarande hände olyckor titt som tätt. Ibland fem gånger på en dag.
Vid tre år tog vi upp det på BVC som menade att det var helt normalt men eftersom jag funderade kring urinvägsinflammation och liknande, det kunde gå mindre än fem minuter mellan två olycker, gjordes ett urinprov. Det visade inte på något ovanligt.
Vid fyra år skulle han och lillebror börja fsk igen, nu när det börjar gå mot vintern vill personalen att han ska ha blöja hela tiden, de tror att han blir förvirrad av att ha blöja ute men inte inne. (Han kissar fortfarande på sig ofta)
Min grabb går in väldigt mycket i lekar (kallas flow) och då märker han inte av världen runt omkring, han märker inte att han blir kissnödig eller om han har kissat på sig.
//Hajen