Ekot skrev 2013-12-08 22:44:14 följande:
Skönt att det snart är över!
Vi gjorde som tideloo sa.
Om mindre än en månad har vi varit skenfria i ett år

måste ju nästan firas haha.
En i min mammagrupp är fantastisk på att sy och funderar på att starta eget. Hennes kläder är jättefint gjorda i söta tyger. Hon undrade vi mammor kunde tipsa vilka klädesplagg som vi föredrog osv. Då berättade jag om von rosenskenan och hur svårt det var att hitta kläder som passar över skenan. Hon fattade direkt problemet och sa att det är klart man vill att ens lilla bebis ska ha söta kläder. Dvs hon kan verkligen tänka sig att specialsy kläder till bebisar med skena (dock då att de ska finnas på lager så man kan få dem snabbt). Hon vill sedan gärna prova ut hur mönstren ska sitta på en skenbebis men det ligger nog lite i framtiden ännu. Hon ska återkomma med frågor om hur och vad för kläder man vill ha. Var ska det vara generöst utrymme? Var är det optimalt med knäppningar?
Jag berättade om att en del har problem med skav och att skenan är varm. Jag minns att jag hade svårt att hitta byxor med tillräckligt elastisk midja. Hur skulle ni vilja ha kläderna och vilka sorters plagg är bäst att specialtillverka? Skulle ni kunna tänka er att beställa sådana här kläder?
Minnet bleknar ju så fort så ni får så gärna hjälpa mig att önska

När Sonen var liten, som var både i Von Rosen och en annan skena jag inte vet namnet på, köpte jag många nattdräkter som var som en lång klänning eller dopklänning. "Kjolen" var lång och kunde dras åt med en snörsko. Dessa gick lätt över skenan och jag tyckte de var väldigt praktiska.