• vänat

Köpa bostads utan för europa finnasering/lån

Är inte förälder men hittar ingen lämaplig plast att lägga min tråd/mina funderingar så tycker ni att den hör hemma någon annastans berätat gärna vart för mig!

Undrar ni som flytta utan för europa och köp en bostad har ni taget lån i de landet ni köpte är bostad? eller har tagit ett så kallat blankolån? Eller knske lånat upp på på ert hus lghen ni har i sverige?

Eller har ni kanske till med haft penagar så ni köpte bostden kontakt?

Jag skulle gärna vilja få tips från era alla som köp en bostad utan för europa i första hand. men givetvis får er andra också.

Kan  ni dela med er av erfranhet? vad ska man tänka på? hur finnasera man de hel? Som sagt dela gärna med er av erfarnheter tips råd vad bör man tänka på etc etc.

• Svar på tråden Köpa bostads utan för europa finnasering/lån
  • Birgitta2

Det finns banker som gärna hjälper till med både fastighetsförmedling och finansiering av bostad i utlandet. Läge är att prata med din bank.

• odin09

hej, jag bor i sydafrika och min man (sydafrikansk) och jag forsokte kopa ett hus for nagra manader. Nastan alla sydafrikanska banker vill ha 50 % deposit da jag ar svensk sa vi far vanta tills jag blir sydafrikansk medborgare som kommer oppna dorrar for lan etc. NOrmalt ar deposit 10 procent har.

• vänat
    Birgitta2 skrev 2010-08-11 13:04:07 följande:
    Det finns banker som gärna hjälper till med både fastighetsförmedling och finansiering av bostad i utlandet. Läge är att prata med din bank.
    nej min bank ger ej lån till bostad köp utomlands men däremot kan jag få ta ett så kallat blankolån från min bank och köpa bostad utan för europa hade jag däremot valt att köpa bostad i eruropa så hade min bank kunan ge bo lån.
  • vänat

Föresesten vilka fasthets förmedlingar då hjälper til med evteuelt finasiering av bostad utlands? är inte så hemma på ljust den markanden där av min fråga.

Svar på tråden Köpa bostads utan för europa finnasering/lån