• bäsen1

våran 4 åring har blöja på natten

hej
    Är det någon som har något tips våran 4 åring kissar jätte mycket i blöjan på natten. han säger att han inte vill ha blöja men kan inte låta honom sova utan för då blir det ju kiss i hela sängen har provat att väcka honom på natten för att kissa men han blir så arg vad ska jag göra??
    kram

• Svar på tråden våran 4 åring har blöja på natten
  • 071001

Samma problem här med en 3,5 åring. Det började så bra med tre torra nätter men efter det så kissar hon ner sig varje natt. Hon sover fortfarande med oss och jag vill inte vakna i en pöl av kiss.
    Hon kissar 1-2 ggr innan läggdags och vid 22 har vi låtit henne kissa igen men det hjälper inte.

• jehuu

Kämpar på med samma problem här. Min tjej blev 3 i maj. Hon kissar innan hon går och sover. Knorrar om natten, då frågar jag henne om hon vill kissa men hon är bara sur och skakar på huvudet, med stängda ögon.
    Har provat ta upp och kissa henne då jag går och lägger mig, men hon blir såå arg. Jobbigt värre, för hon pratar mycket om att sova utan blöja, stor flicka osv... Men hon kissar också mycket i blöjan på natten så hon måste ju ha den....

• 071001

Siri funkar att kissa medan hon halvsover, men som sagt, hon kissar ner sig mycket trots detta. Hon känner inte ens att hon kissar för hon sover gott vidare medan jag får dona med det.

• Pluppisen

Här är en till med samma funderingar/problem. Har en dotter som fyller 4 i oktober och nu i somras ville hon själv sluta med nattblöja. Hon har varit helt blöjfri dagtid sedan hon var 2,5 år men natblöjan är alltid väldigt kissig.

När vi försökte utan nattblöja slutade det med att hon kissade i sängen två ggr per natt (först sin och sen vår) trots att hon inte drack välling och att vi tog upp henne för att kissa efter ett par timmar. Efter två veckor med ständig tvätt av lakan och plastad frotté gav vi upp och hon verkade själv tycka det var bra med blöja igen. Problemet verkar vara att hon inte märker att hon är kissnödig och inte ens när hon kissar på sig varknar hon...

Så om någon har tips mottages de tacksamt

• Veronica f

Har en 5 åring (tjej) som fortfarande har blöja nattetid, går INTE att sova utan, har försökt otaliga ggr. Hon vill själv vara utan men det går inte. Har en 7 åring (pojke) som fortfarande inte är torr nattetid, testat allt, larm, tabl å det går inte. Det är ärftligt(pappa!) Vanligt bland pojkar, enda man kan göra är att vänta, kan hålla på i flera år. Å helt plötsligt slutar det!.-))

• 071001

Skönt och höra att det är flera i samma sits och att det är högst normalt.

• Miani

Det har vår 4-årig också. Att vara torr på natten kommer när hormonerna kommer. Vi kommer att fortsätta köra med nattblöja tills den varit torr flera morgnar i sträck och ta det därifrån.

Svar på tråden våran 4 åring har blöja på natten