• 123ABC

Har två barn sen innan nu ny man och hans första barn.

Jag kanske låter hemsk, men har jätte ont i magen för hur min sambo kommer reagera och bete sig mot mig på förlossningen... Mina 2 barns pappa var en riktig pusher och rent ut sagt SKIT bra stöd under mina förlossningar och efter att jag varit med om det är jag livrädd för hur min nya sambo kommer bete sig och vara eftersom det PÅVERKAR mig jätte mycket under förlossningen.....

Får man lov att gå föräldrakurs när det är hans första? Fick nämnligen inte det med mitt andra barn...

• Svar på tråden Har två barn sen innan nu ny man och hans första barn.
  • kixan

Vi har blivit erbjudna föräldrakurs, har lika som du, 2 barn sen innan och hans första. Hör med din BM. När är det beräknat?

• magisk

Det kunde varit jag som skrev den rubriken :D

Jag väntar mmitt tredje barn. Min make sitt första. Men här där vi bor får bara förstagångsföderskor föräldrautbildning, inte förstagångspappor. Säg, visst är det galet orättvist!

Men, vi har en kanonbra barnmorska på MVC som tillsammans med oss gått igenom mina förlossningsjournaler så att han dels vet vad jag gått igenom, men även vad som kan ske under en förlossning, vad som skiljer mina från andra och han fick framförallt möjligheten att ställa alla "dumma" frågor.

• ingensignatur

Jag vet inte hur det funkar här, men jag ska oxå få min tredje, o min sambo sin första, problemet är att jag aldrig gått på sån där föräldrautbildniung o de vill jag göra nu! Ska till BM nästa fredag (första besöket efter inskrivningen) o då ska jag kolla upp det, trodde inte att de fanns nån "lag" på när man får gå...

Svar på tråden Har två barn sen innan nu ny man och hans första barn.