• Pappadoku

Dokumentärfilm om pappaledighet

Vi är två dokumentärfilmare som håller på att starta upp ett projekt om pappaledighet och är nu intresserade av att komma i kontakt med pappor eller blivande pappor som kommer att ta pappaledigt någon gång inom det kommande året. Pappaledigheten i Sverige är unik och vi vill följa denna process där pappor ändrar sina rutiner och livsstil för att ta hand om sitt/sina barn. Vi är intresserade av att följa pappor över en tidsperiod för att se hur det fungerar att anpassa sig, lämna sitt arbete för att istället ta hand om hus och familj.

Vår bas är i Malmö och det bästa vore om du/ni bor någonstans i Skåne.

Är du på väg in i pappaledghet`? Vi vill väldigt gärna höra ifrån dig och uppskattar enormt den tid och energi som du/ni är villiga att ge oss och bidra med till detta projekt.

Hör av er så berättar vi mer.

Mike & Kerstin
  • Svar på tråden Dokumentärfilm om pappaledighet
  • Gobzee

Pretty cool. If I was living down there I would definately put myself forward. I just started what will be six months of papa leave, but I'm in Stockholm.

What's the name of the documentary film? I am a journalist and have a blog of my own, it would be cool to interview you and get a take on what the project will be and what you aim to achieve?

Let me know if you're interested.

• tvillingpappa79

Jag ska vara hemma med mina 2 tvillingar som kommer vara ett år då jan-sep 2011. Jag bor dock i Gbg. Hade tyckt det varit skitkul att vara med dock.

• schmitty

Sweet! Det tycker jag låter jätte spännande, men tyvärr bor jag inte Skåne! Men jag är interesserad av ert arbete ändå! Vart någonstans ska de visas filmen? Vad ska den heta? Idén bakom projektet är inte illa, det finns för lite info och medveten om detta. Det bästa skulle ju vara att översätta den också till andra språk!

Lycka till!

• Nalliwer

Kul att höra om ert projekt. Har dessvärre redan passerat föräldraledighetstide själv med råge då jag har lite äldre barn. Men, har ni nån "nytta" av nån som har kommit förbi den perioden och varit pappaledig så får ni jättegärna höra av er. Finns i mellanskåne.

Hur som helst så stort lycka till med filmen. Vår unika förmån förtjänar verkligen att belysas och synliggöras.

• Pappadoku

Vad kul att folk är positiva. Vi har precis satt igång med research så vi är inte långt komna alls. Så inget namn än :) Förhoppnignen är att visa filmen på SVT och översätta den osv men sånt får man ta senare. Först måste vi göra en bra film.
    Än så länge är vi bara intresserade av pappor som precis påbörjat sin pappaledighet eller som är på väg in i densamme. Men om projektet tar en annan vändning och vi skulle ändra oss hör vi av oss till dig Nalliwer.

Hör av er om ni har tips på pappor!

• Moderator
    Hej.

Jag flyttar tråden till efterlysning - Media eftersom vi inte tillåter efterlysning av deltagare i undersökningar etc. i övriga delen av forumet.

/Moderator
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
Svar på tråden Dokumentärfilm om pappaledighet