• Kanelkakan

mens efter missfall

hur lång tid tog de innan ni fick mens efter missfall?

• Svar på tråden mens efter missfall
  • LyckligFru

vad bra att ni känner er redo :) då är det bara att köra på :)
    illamående är jobbigt men ett skönt tecken, man står nog ut när man vet vad som väntar.
    lycka till nu :) allt kommer gå jätte bra! 

• AAE

Jag hann alrig få mens utan plussade istället, men jag gravtestade varje vecka så om det inte hade tagit sig hade det gått ganska exakt 8 veckor efter min skrapning till jag fick mens. Var i vecka 10.

• Kanelkakan

AAE: Va skönt att de gick så snabbt efteråt Glad Vilken vecka är du i nu? *nyfiken*

• bo74

För mig kom mensen 28 dagar efter påbörjad blödning vid ma (v.12). Jag har 28-dagars-cykler. Har även haft ett mf (v.5) men då blev jag gravid före första mens. Äl kom dock 14 dagar efter missfallets början så antar att det hade blivit 28 dagar där också.

• C83

Mensen kom tillbaka 4 v efter missfall blödningen båda ggr, sen gravid på första försöket igen

• Maria1984

Så mensen behöver inte komma tillbaka innan man försöker igen.går att bli gravid ändå alltså..dum, fråga kanske men....

• chartreux
    Maria1984 skrev 2011-05-13 14:23:49 följande:
    Så mensen behöver inte komma tillbaka innan man försöker igen.går att bli gravid ändå alltså..dum, fråga kanske men....
    Nej du kan bli gravid direkt. Däremot så säger vissa läkare att kroppen behöver tiden för att läka, medan andra säger att man kan köra igång direkt, vissa säger att det beror på att det blir lättare att räkna ut beräknad förlossning om man nu blir gravid innan mensen kommit. För egen del så var det bara bra att vänta eftersom jag inte mådde psykiskt bra. Det får man ju också väga in. Sen att det blev en väldigt lång väntan har med annat att göra. =) 
  • Maria1984

jag tycker det är svårt, för jag blöder knappt nåt...kan gå en dag i mellan innan det kommer lite lite grann blod igen..hur vet man när det har slutat blöda helt då..:/

• Kexet

Det var iofs en abort jag gjorde, men jag blev gravid igen efter en månad. (28 dagars cykel)

Lät det alltså inte gå någon mens i mellan. Såg att din läkare sagt detta men det är inget vi blev informerad om. Jag frågade min läkare men fick som svar att det i sådana fall handlade om min psykiska återhämtning, och ingen ökad risk på missfall..

• Trynträ
    Maria1984 skrev 2011-05-13 14:23:49 följande:
    Ja det går utmärkt. Ägglossningen sker ju innan mensen kommer så.
  • Mysgosmys
    Kexet skrev 2011-05-15 22:50:25 följande:

Det var iofs en abort jag gjorde, men jag blev gravid igen efter en månad. (28 dagars cykel)

Lät det alltså inte gå någon mens i mellan. Såg att din läkare sagt detta men det är inget vi blev informerad om. Jag frågade min läkare men fick som svar att det i sådana fall handlade om min psykiska återhämtning, och ingen ökad risk på missfall..

Men varför gjorde du abort om du ändå tänkt ha barn?
    Ursäkta nyfikenheten. :p 
Svar på tråden mens efter missfall