Sillkungen skrev 2010-08-27 14:37:06 följande:
Usch då.. stackars liten att vara förkyld. Hoppas det blir en lindrig variant i alla fall.
Jag har tvingat maken till förebyggande behandlingar samt mycket nogrann handhygien om han har träffat sjuklingar på jobbet. Vill inte ha en sjuk karl att ta hand om, och än mindre att sonen blir smittad.
Vi har varit på bvc för första gången och lillkillen hade gått upp 200g på en vecka
Välkommen till familjen snoriga.. fy vilken natt det har varit.
Maken har snarkat eftersom han har varit täppt.. sonen har fått en ögoninfektion och snorar som bara den.
Och den lilla hon har varit täppt och varit ledsen hela natten.
Jag har sprungit mellan sovrummen och hjälpt alla.
Så nu förtjänar man en liten paus..
Maken har gått till jobbet och jag har båda barnen hemma, men det är ganska lungt.
Vad bra att han har gått upp 200g på en vecka....
Lady 82 skrev 2010-08-28 00:21:21 följande:
Känner igen det där, har haft och har fortfarande problem med amingen, inte kul alls. Så jag pumpar också på för fullt och ger på flaska samt ger ersättning ibland då mjölken inte räcker till alla gånger. Försöker amma då och då men det vill sig inte riktigt tyvärr, såriga bröst och lilleman har fel "tag". Var samma sak med min förra son, då höll jag ut och pumpade i 4 månader, utan att lyckas få ordning på amningen. Får se hur länge jag orkar fortsätta pumpa denna gång, är ju ett evigt pysslande med det..diskande av flaskor och pumpar stup i kvarten osv. Känns ju liksom inte riktigt som man kan slappna av och njuta pga av stressen med amingen.
Det här med amningen är en konst... eller hur?
Jag måste komma över det här med sorgen att inte kunna amma.. jag iallafall känner mig så värdelös.