• dallas

zonterapi mot barnlöshet

Någon som har tips på någon som är bra i Göteborg eller i Norra Halland????

• Svar på tråden zonterapi mot barnlöshet
  • akita06

Inger Erlandsson på Hälsorum i Varberg!
    Jag blev gravid efter 3 ggr dock fick jag Mf i v6. Vi har försökt i 2 år utan framgång och nu i försomras testade jag zonterapi hos denna kvinna och som sagt..2 månder senare var jag gravid. Besöken kostar dock 600!! kr/gång men det var helt klart värt det. Viktigt att du talar om ditt "problem"
    Kram o lycka till!

2010-året då allting händer!
  • dallas

Tack!
    Hur ofta skall/bör man gå? (med tanke på priset..Så man kan "planera" utgiften)

• akita06

Till mig sa Inger att hon ville behandla mellan mens o ä.l. och absolut inte efter ä.l.  för att då kanske riskera att skada ett fästande embryo.
    Det bästa är att fråga henne..hon vet vad hon gör!!
    Jag gick 1 ggn/vecka..alltså 2 ggr/ månad. Det tog 3 behandlingar för mig att släppa på blockeringarna.

Viktigt att komma ihåg dock är att alla är olika, det som funkar för andra kanske inte funkar för mig/dig.

Lycka till.

• Dummle
    akita06 skrev 2010-08-16 15:15:53 följande:
    Till mig sa Inger att hon ville behandla mellan mens o ä.l. och absolut inte efter ä.l.  för att då kanske riskera att skada ett fästande embryo.
    Jag gick 1 ggn/vecka..alltså 2 ggr/ månad. Det tog 3 behandlingar för mig att släppa på blockeringarna.

Viktigt att komma ihåg dock är att alla är olika, det som funkar för andra kanske inte funkar för mig/dig.

Lycka till.
    Hejsan!
    jag har också gått på zonterapi mot barnlöshet, har dock bara hunnit med två ggr. Men till mig sa hon inget om att inte göra zonterapi efter äl.....får fråga henne om det nästa gång. Hursomhelst har jag en lite undran. Är du oförklarligt barnlös eller hade du ngt "fel" ? Ursäkta uttrycket
  • akita06
    Meede: Nej men har inte hittat något fel på varken mej eller mannen. Har tagit prover o gjort kontraströntgen men allt verkar ok så m.a.o. oförklarligt barnlös. Själv tror jag på stress o låsningar i kroppen, det har varit mkt o sorg o problem i min familj + superhård belastning på mitt förra jobb. Det har liksom gnagt på mej i flera år och är inget jag kan påverka.
    Inger ville inte behandla mig efter att jag haft ä.l. just för att inte störa något ifall ett befruktat ägg fäst sig, det är säkert olika hur o vart blockeringarna sitter.
  • dallas
    akita06 skrev 2010-08-16 15:15:53 följande:

Lycka till.
    OK, Jag skall prova iaf-det är lite billigare än att göra IVF privat
    Jag kanske inte blir gravid även om jag provar zonterapi, men vet att jag har en del "låsningar" i kroppen och endometrios, så det kan ju vara ett bra sätt att må bättre på OCH kanske lyckas bli gravid utan IVF, mirakel händer ju...(har en dotter från IVF och är överlycklig att iaf ha 1 barn men 2 barn hade varit ännu trevligare!)
Svar på tråden zonterapi mot barnlöshet